Visste du??

Categories Blogg

I dag er det fredag og i den anledning tenkte jeg det passet bra med et litt morsomt lærerikt innlegg. Vi er så heldig som får hjemmelagde skillingsboller i dag, min nye assistent er nemlig veldig god til å bake. Hun har allerede bakt fantastiske smakfulle kaker og muffinser, og det er spesielt en som setter pris på det. Gubben er og forblir en kakemoms, og da er det ekstra kjekt å overraske han med hjemmelagde kaker og boller av ulike slag.

De siste syv årene har jeg hatt utallige assistenter, og i løpet av disse årene har jeg kun en assistent som har vært med meg helt fra begynnelsen. Det er ikke til å legge skjul på at de siste årene har vært ustabile, det har vært vanskelig å få tak i assistenter og mange har sluttet etter kort tid. Fortsatt er det vanskelig å få tak i assistenter, noen møter ikke opp til avtalt intervju en gang.

Men for første gang på syv år er hverdagen stabil, det er nesten for godt til å være sant. Jeg har hatt det så ustabilt de siste årene at jeg har blitt skeptisk, jeg klarer ikke slappe helt av. Men de assistentene jeg har nå er fantastiske, og jeg håper jeg får beholde de til det siste. Så i kveld skal jeg kose meg med nybakte skillingsboller og godteri, akkurat nå er livet perfekt. God helg til dere alle…

 

Visste du at tungemuskelen er den eneste muskelen i kroppen som ikke sitter fast til kroppen i begge ender?

Visste du at over åtti prosent av hjernen bare er vann?

Visste du at mennesker har omtrent like mange hårrøtter som sjimpanser?

Visste du at en mann i snitt vil barbere seg 20 000 ganger i løpet av livet?

 

Visste du at i 26 stater i USA kan en kvinne få skilsmisse hvis mannen er impotent?

Visste du at ingen zebraer har like striper?

Visste du at en sjiraff kan klare seg lenger uten vann enn en kamel?

Visste du at kontorpulten din har 400 ganger mer bakterier enn et vanlig toalett?

 

Visste du at over 1,5 millioner mennesker jobber på McDonalds?

Visste du at det er over 2700 forskjellige språk i verden?

Visste du at du leser dette i snitt 25 prosent saktere enn du ville gjort på papir?

Visste du at en katt maler i snitt 10.950 timer av sitt liv?

 

Visste du at i snitt blir 7,5 prosent av alle papirer på et kontor borte hvert eneste år? (Ikke rart det “forsvinner” så mange søknader)

Visste du at hus med gul farge selges fortere enn hus med andre farger?

Visste du at verdens største hotell er MGM Grand i Las Vegas. Det har 5 034 rom?

Visste du at  i Albania rister du på hodet for å indikere at du er enig?

 

Visste du at Thomas Edison, mannen som fant opp lyspæren, var mørkredd?

Visste du at i 1952 ble Einstein tilbudt å bli president i Israel? Han sa nei.

Visste du at Bruce Lee var så rask at de måtte vise hans bevegelser i sakte film?

Visste du at en gjennomsnittlig 4-åring stiller 400 spørsmål hver dag?

Visste du at jeg har lært mye nytt bare ved å skrive dette innlegget? Det er som de sier, man lærer så lenge man lever…

5 kommentarer

5 thoughts on “Visste du??

  1. Hjemme bakte skillingsboller er noe av det beste jeg vet😁. Så bra at du er fornøyd med assistentene dine. Håper for din del at de blir værende lenge.Kos dere med herlig hjemme bakte og ha en fin helg ☀️

  2. Nei visste ikke noe av dette😃Så nå ble jeg litt smartere før helgen. Kos deg med baktsen .Ønsker deg en fin helg❤️❤️

  3. Visste ikke!!! 😀

    Så bra det har stabilisert seg på assistentfronten <3 Det er jo kjempeviktig!
    Og skillingsboller da! Bare å nyte 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *