Valgets kvaler…

Categories Blogg

Ja idag våknet jeg opp til uvanlige lyder i huset , jeg skjønte fort at her var det ikke mulig å få litt morgenro. Det er nemlig en kjent sak at gubben ikke er den mest hensynsfulle , ihvertfall ikke når andre ligger og sover. Men idag overgikk han alt , det ble tydelig at en gang hadde gått til hode på han. Så her var det bare å komme seg opp , jeg så ingen hensikt i og bli liggende mens gubben gikk amok i gangen.

Gubben var vill i blikket når han kom inn for å ta meg opp , fire vegger hadde sikkert fått en dose av finnmarkingens temperament. Alt jeg klarte å tenke på var at jeg var glad jeg ikke var en av de veggene , men når to arbeidshender grep fatt i meg kom jeg på andre tanker. I dag hadde ikke gubben tid til noe langt morgenstell , han hadde viktigere ting og tenke på. Aldri har jeg fått kjeft fordi jeg har latt andre få bestemme , men det fikk jeg i dag.
“JA!! Hva skal vi gjøre med gangen , hvis du ikke bestemmer så river jeg alt”

Litt mer vårlig idag
Katastrofeområdet

Gubben klarer nemlig ikke bli enig med seg selv , slik har han alltid vært. Han må ha noen som tar de verste avgjørelsene , spesielt når det kommer til oppussing. Så at jeg prøvde å være snill og gi rom for gubben sin kreativitet var det lite vits i , kjerringa måtte bare få fingen ut og komme med en avgjørelse. Før jeg visste ordet av det satt jeg i rullestolen , neste stopp var Coop bygg.

Igjen ble jeg plassert fremfor et svært fargekart , en ny farge måtte velges ut. Det rare var at samme mann som vi sist kjøpte maling av var på jobb også idag , noe som førte til at jeg fikk bange anelser. Det gikk jo ikke særlig bra forrige gang , derfor ba jeg gubben spørre hvorfor malingen vi fikk forrige gang var så tynn. Jeg så på hele mannen bak disken at han ble brydd , men noe skikkelig svar fikk vi ikke. Derfor var jeg spent på hvordan malingen var denne gangen , men det svaret fikk vi ikke svar på før vi kom hjem.

Gubben satte igang med å rive veggene ren , og denne gangen ble brystpanelet også fjernet. Ja taket ble også revet , gubben hadde tydeligvis bestemt seg for at denne gangen skulle det gjøres skikkelig engang for alle. Men jeg satt bare og ventet på at et malingsspann skulle bli åpnet , alt sto og falt på den nå. Med første øyekast så malingen like tynn ut , jeg skjønte ingenting der jeg satt. Kalkmalingen min sønn kjøpte var tykk som sement , men vår maling var ikke i nærheten. Gubben ville likevel prøve før han gikk tilbake til butikken , fargen var i det minste riktig denne gangen.
Så nå gjenstår det og se om vi blir fornøyd denne gangen , ja hvis ikke vet jeg ikke hva gubben gjør , da tror jeg huset for alvor står i fare for å bli revet ned…

En liten tass har søkt dekning på det eneste stedet hvor det er mulig og få litt fred
8 kommentarer

8 thoughts on “Valgets kvaler…

  1. Fantastisk, du skriver så bra! Opplever nesten at jeg er flue på veggen 😂 Får håpe alt ordner seg nå, slik at gubben kan slappe av til helgen 🤗

  2. Må bare si at i dag så du strålende ut, ikke en dag eldre enn 25! Måtte bare si det, ikke kun tenke det. Så selv om d er action rundt deg så ser du fantastisk ut. Så håper jeg gangen blir like fin som deg. 😀🙏 klem fra Synnøve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *