Ut på handletur…

Categories Blogg

Jeg bestemte meg i går, en liten titt inn i kjøkkenskapet var mer enn nok til at jeg skjønte jeg måtte gjøre noe. Serviset mitt har utgått på dato, kanskje ikke så rart siden det er nærmere 12 år gammelt. Det har skjedd mye med serviset mitt de siste syv årene, og i går skjønte jeg at det var på tide å kjøpe et nytt.

Så i dag bar det på Ikea, jeg hadde nemlig googlet litt kvelden før og da fant jeg et servise i 24 deler som jeg syns var fint. Ulempen med å gå på Ikea er at det alltid blir handlet mer enn det som står på listen, det slipper du med netthandel. Det lønner seg ikke å gå på shopping, men jeg kom meg i det minste ut litt.

Jeg var litt lei i går, og når min mann ikke hadde andre spørsmål enn om jeg hadde spist middag å komme med skjønte jeg at dagene mine ikke er særlig innholdsrike. Det blir litt sånn på denne tiden av året, været er dårlig og det er så mye som går akkurat nå. Jeg er livredd for å pådra meg noe, det siste jeg vil er å bli syk. Det sier seg selv at med kun 15% lungekapasitet igjen så er jeg utsatt, det skal ikke mye til for å si det sånn.

Alt jeg kan håpe på er at vaksinene beskytter meg, etter at jeg fikk lungebetennelse i 2019 var jeg snar med å ta lungebetennelse vaksinen. I tillegg tar jeg influensa vaksinen hvert år, jeg tar ingen sjanser. Jeg vet at det mest sannsynlig blir en infeksjon som tar livet av meg en dag, så jeg gjør det jeg kan for å beskytte meg selv.

Jeg måtte bare kjøpe en apekatt til en liten gutt.

Likevel må jeg jo leve mens jeg enda kan, ingen infeksjon kan hindre meg fra å leve.
Det er ikke så mye som skal til, en liten tur ut holder i massevis. Komme seg ut for å se andre folk gjør godt, så når jeg får en grunn til å komme meg ut så nøler jeg ikke. Dessuten elsker jeg å gå på Ikea, spesielt når det ikke er så mye folk der. Det er nemlig så godt tilrettelagt der, jeg kan frese rundt uten å være redd for å dulte bort i ting.

Jeg fikk tak i serviset jeg hadde sett på nettet, og når jeg fant kaffe kopper i samme farge ble livet mitt perfekt. Men det ble ikke bare med det, jeg kunne jo ikke gå på Ikea uten å kjøpe stearinlys. I tillegg kjøpte jeg en ny hylle til minstemann, han har så mye Lego og leker at han er gått fri for oppbevaring. Så nå er det blitt litt mer orden i kaoset, og forhåpentligvis trenger jeg ikke tenke på nytt servise de neste årene…

En kommode til gjorde underverker, spesielt når en liten gutt samler på biler.
4 kommentarer

4 thoughts on “Ut på handletur…

  1. Et fint service du har kjøpt der 🙂 Og en apekatt til minsten! Herlig!
    Godt å komme seg ut døra på denne tiden av året også… og at det ikke var is og snø til hinder for deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *