Tror vi må rive huset

Categories Blogg

I dag skjønte jeg ingenting når jeg våknet , klokken var nærmere syv og jeg lå fortsatt med masken på. Det var ikke før gubben tok affære at noe skjedde , nå må tydeligvis gubben ordne opp hele døgnet. Humøret er fremdeles ikke på topp , men denne gangen kan jeg ikke klandre gubben. Han kom nemlig med forsoningsgave i går kveld , eller det vil si han laget en forsoningsgave. Jeg var nemlig så sur igår at jeg plutselig kom på at jeg hadde glemt en ting , det var altfor lenge siden forrige måltid.

Ja når selv gubben hørte knurrelyder fra en liten mage så sier det sitt , det var tydeligvis på tide med en foringsrunde. Jeg hørte hvordan han kokkelerte på kjøkkenet , freselyder kunne høres fra en varm stekepanne. Klokken var nesten blitt 21 igår når jeg først spiste middag , men så sies det at fintfolk spiser sent. En gubbe kom omtrent løpende over stuegulvet , udyret i godstolen måtte temmes rimelig fort. Aldri har en hamburger smakt bedre , og bonusen var at humøret ble bedre også.

I dag måtte vi fortsette med et lukt mysterium , jeg blir faktisk sprø av å ikke vite hvor den kommer fra. Så idag måtte jeg selv være med på letingen , ved hjelp av rullestolen kjørte jeg rundt som en sporhund. Men uansett hvor jeg kjørte så ble lukten verken sterkere eller svakere , jeg ble helt forvirret der jeg kjørte rundt i ring. Det var helt umulig og finne ut av hvor lukten kom ifra , jeg ble helt matt der jeg satt.

Til slutt måtte jeg bare gi opp , og det irriterer meg noe grenseløst. Jeg ser ingen andre løsninger enn å rive huset , vi får heller bygge et nytt hus. Gubben var selvfølgelig ikke enig i den ideen , men når han ikke kommer med andre forslag så har ikke jeg noen bedre forslag å komme med.

Bursdagen min nærmer seg nå med stormskritt , og jeg har kun et ønske som jeg gjerne skulle ha sett bli oppfylt. Jeg sitter nemlig enda med et tofarget hår , og nå kan du trygt si at jeg er lei. Aldri hadde jeg sett for meg at dette skulle bli så vanskelig og få gjennomført , folk rundt meg blir jo livredd når jeg spør om hjelp. Utifra reaksjonen så skulle man nesten tro jeg ba de om å skalpere meg , det er jo bare en enkel hårfarge jeg skal ha opp i håret. Nei nå er det faktisk gått så langt at jeg ser kun en løsning , og den sitter så langt inne at jeg nesten ikke tør og si det høyt.

For så langt har jeg kun en person som har sagt seg villig , men når jeg vet av erfaring hvordan ting pleier å utarte seg med denne personen så vet jeg ikke om jeg tør. Gubben meldte seg nemlig frivillig , litt farge skulle han da klare å håndtere. Så nå sitter jeg her og lurer på hva jeg skal gjøre , det kan hende det blir en bursdag med alle regnbuens farger…

Hipp hurra for min gode venninne som har bursdag idag , gratulerer så mye med dagen ❤

10 kommentarer

10 thoughts on “Tror vi må rive huset

  1. Kan det være et sluk som lukter vondt? Vi har et sluk inne i en bod (aner ikke hvorfor), og dersom det ikke blir skylt med vann en gang i skuddåret så lukter det ikkje bra for å si det sånn..
    lykke til med luktmysteriet! Satser på at dere slipper å rive huset, høres ut som mye styr😂

    1. Ja den tanken hadde jeg også , men nå er alle sluker sjekket uten at vi er noe nærmere en løsning på gåten. Jeg håper virkelig vi finner ut av dette snart , for dette er så fryktelig frustrerende 🤨💓

  2. Jeg er ivrig leser av bloggen din. I dag fikk jeg et flashback til 2001 når jeg leste innlegget ditt. Jeg hadde også kjent på en merkelig lukt i huset mitt. Søppelet ble tømt og skap og gulv vasket gang på gang.
    En dag begynte parketten på stua å bevege seg, og jeg kjente at det var fuktig. Det viste seg at det var et lite hull på et rør inne i kjøkkenveggen. Kort sagt, det ble riving, kjøkkeninnredning, vegg og hele stuegulvet måtte opp.
    Men neste gang en merkelig lukt begynte å bre seg og jeg fikk høy puls, var det bare en gjenglemt banan i en tursekk som var årsaken.
    Håper det beste for dere!
    Ønsker deg alt godt, takk for at du deler livet ditt med oss.
    Hilsen Jorunn

    1. Åååå nei! Jeg håper virkelig ikke det er tilfellet her også 😱Til helgen blir det full jakt , hele familien engasjerer seg nå i og finne ut av dette mysteriet. Takk for at du følger meg Jorunn , det betyr mye 💓

  3. Uten om temaet ditt men kan jeg Kan jeg spørre deg om du er fornøyd med VR brillene? Hvordan gjør dere det m spill? Laster dere ned eller?

    1. Ja vi er veldig fornøyd med brillene , her er hele familien engasjert. Det er min sønn som styrer med oppsett og nedlastninger , men han sier de er veldig lett å bruke. Han har koblet brillene til datamaskinen for å laste ned både apper og spill , men det er også en meny på brillene der du kan finne ulike apper for ulike formål. Jeg syns de er fantastiske , men jeg brukte litt tid på å venne meg til å bruke de. Jeg ble fryktelig svimmel de første gangene.

  4. Dra frem kjøleskapet å sjekk. Vet om andre som har opplevd at væske som blir samlet opp i en beholder på baksiden kan begynne å lukte. Den må altså tømmes 😊 Sjekk under alle møbler, barn gjemmer mye rart 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *