Timeglass

Categories Blogg, Dikt 🌻

Et timeglass står fremfor meg

Så lite og nesten bortgjemt 

Små sandkorn fyller glasset

Sandkorn som representerer livet

 

Et timeglass står fremfor meg

Et ubetydelig glass for mange, men ikke for meg

Mitt liv er som små sandkorn 

Noen dager viskes vekk, andre dager glemmer jeg aldri

Et timeglass står fremfor meg

Det varsler om det som kommer

Minnes den tid som har vært 

En tid jeg aldri får tilbake 

 

Et timeglass står fremfor meg

Små sandkorn renner sakte igjennom

Sandkorn som blir borte 

Sandkorn vi bare kan minnes

 

Et timeglass står fremfor meg

Det er halvfullt 

Så mange dager er forbi

Dager fulle av kjærlighet og glede

 

Et timeglass står fremfor meg

Det renner saktere nå, stopper nesten litt opp

Jeg gjør mitt beste

For å tviholde på sandkornene, de må ikke bli borte

Et timeglass står fremfor meg

Ser du det min kjære

Alle dagene vi har fått sammen

Lykkelige dager, men også strevsomme dager

 

Et timeglass står fremfor meg

Det er snart tomt nå mine barn 

Men livet går videre mine kjære 

Selv om det blir uten meg… 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *