Hønemor…

Categories Blogg

Jeg har knapt smakt søvn i natt. Bare vridd meg frem og tilbake, hodet har vært fullt med bekymringer. Bekymringer for mine barn, jeg klarer ikke slippe kontrollen, klarer ikke å innse at de største er blitt voksne, klarer ikke tanken på at de klarer seg godt uten meg. Jeg griper etter det siste halmstrået. 

For min nest eldste er blitt syk. Han hadde legetime i dag tidlig, så tidlig at jeg ikke kunne være med. Jeg hater den følelsen av å ikke strekke til, ikke kunne stille opp de trenger meg som mest. Det er en grusom følelse. Jeg er den første til å innrømme at jeg er en hønemor, nå mer enn før. Sikkert fordi jeg ikke har kontroll lenger.

Rettigheter : tegninger.no

 

Min sønn beroliget meg, og mente selv at dette kom til å gå helt fint. Eneste problemet er at han ikke får med seg alt av beskjeder og han dobbeltsjekker aldri, noe som går igjen når du har en diagnose som ADD. Derfor lå jeg i senga i morges og ropte, “husk det, og glem nå ikke det”!

Han fikk påvist lungebetennelse, så det er ingen tvil om at han er dårlig. Han skulle også be om dokumentasjon på diagnosen sin, siden skolen trengte dette. Derfor ble jeg veldig stolt når han kom hjem og bekreftet at han hadde husket på alt. Men når jeg sto opp og så dokumentet da sank hjertet mitt litt. Han hadde vært så opptatt av å huske alle beskjeder at han glemte å sjekke dokumentasjonen. For der sto det ADHD og ikke ADD . Jeg fikk helt vondt av han, men påpekte at dette var legen sitt ansvar å påse at dokumentet var riktig utfylt.

Heldigvis hadde jeg ansvars gruppe møte i dag, og der kommer også fastlegen, så ting ble ordnet rimelig kjapt, så nå er alt i skjønneste orden. Det er fint med disse møtene, det er betryggende og lettvint for meg å vite at problemer jeg har blir ivaretatt på en god måte. Så nå kan jeg senke skuldrene mine, for nå er gutten min tatt godt hånd om.

Jeg sier det bare, ære være immunforsvaret mitt. Nå har sønnen min hanglet siden påske, og jeg har heldigvis ikke blitt smittet. Bank i bordet, måtte det bare vedvare. Det er ikke så mye nærkontakt lenger, og det tror jeg berger meg. Jeg kan ikke bli syk nå, ikke nå som jeg har så mange planer.

Jeg håper dere holder dere friske, og at dere får en herlig dag med mange gode øyeblikk…

Hilsen en hønemor… 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *