Tilgi meg…

Categories Blogg

Jeg er så lei meg mine kjære

livet ble ikke slik vi hadde sett for oss.

Nå sitter jeg her og ser

ser på at livet går videre uten meg.

 

Hjelpeløs sitter jeg her

hun som engang gjorde alt for dere.

Nå er alt snudd på hodet

livet ble et mareritt.

 

Jeg som engang tørket tårer

og plastret knær.

Disket opp med de lekreste retter

ga støtte og kjærlighet hver eneste dag.

 

Holdt mine små trygge

lærte de livets mange mysterier.

Sto opp tidlig hver eneste dag

og var sist i seng om kvelden.

 

Alene har jeg vært mye

men det gjorde ingenting.

For jeg hadde dere mine små

dere har alltid vært mitt lys.

 

Men nå kan jeg ikke lenger

mine krefter forsvant.

Dere må nå klare livet selv

mamma kan ikke lenger komme løpende.

 

Så tilgi meg mine kjære

for jeg vet det gjør vondt.

Jeg vet det er ensomt

sorgen er stor.

 

Alt jeg kan håpe på er at det blir bedre

at dette er den største motgangen dere får. Jeg håper livet vil smile til dere

når dere går langs livets landevei.

 

Hjertet mitt blør for dere mine kjære

for byrden dere har fått.

Så tilgi meg mine kjære

for en sorg så stor….

19 kommentarer

19 thoughts on “Tilgi meg…

  1. Jeg er overbevist om at dine barn har fått en fantastisk mamma. Du har dine fysiske begrensninger men all den kjærligheten du øser over de er en god ballast videre i livet 💓Dine begrensninger rent fysisk tror jeg de tar med seg som noe de vokser på.💕💕

  2. vett du kæ
    eg æ sikker på at ungane dine har den aller aller beste mora som fins ❤
    for dei er du ALT !!!
    trur ikkje de ville ha bytta mæ nogen
    du æ den beste og den einaste mora de vil ha
    DÆ æ eg sikker på.
    De æ så heldige som har akkurat deg 🥰

  3. Det du ikke kan gjøre med hsndling gjør du med ord. Dine ord er en stor gave og skatt til dine barn, og jeg håper at de leser alt du skriver . Minstemann etterhvert. Skulle ønske du bodde litt nærmere så jeg kunne kommet bort og gitt deg en klem.

  4. Heia til deg Vivian. For det første vil jeg si at du innerst innerst inne tror jeg du vet at du har ingen grunn til å be om tilgivelse. Det vet alle dine, og tusenvis av andre som leser bloggen din.
    For det andre vil jeg si at du til tross for dine utfordringer, har en guts og et pågangsmot som få om noen har. Jeg har sakt det til deg før, via bloggen din og det flotte gripende portrettintervjuet i Bergens Tidene, har gitt oss mye å tenke på. Du er et forbilde for oss alle. Der vi syter og klager over små trivielle bagateller som løser seg enkelt og greit som regel. Sitter du og formidler veldig så levende din aktive hverdag via PC, ikke med fingrene, men med dine øyne!
    Det at også bryr deg om andres problem opp i det hele, sier vel egentlig alt om deg, at du er ei unik jente, som mor, kone og medmenneske 😉

    1. Kombinasjonen av å høre Bjørn Eidsvåg fremføre favoritt låten min og ordene dine førte til fullstendig kortslutning her, tårene trillet i strie strømmer her. Tusen takk kjære deg, i dag trengte jeg å høre høre ordene dine 💖

  5. Ble rørt her nå. Du skriver så fint, barna dine er heldige som har deg. Mange ganger klarer man ikke som menneske å sette ord på hva man kjenner, og mange ganger ikke vise dem rundt seg at man bryr seg.

    Selv om du har dine begrensninger, så er du så innmari flink til å gjøre nettopp dette.

    Vær snill mot deg selv og vit at du er god nok akkurat som du er 💜

  6. Du vil alltid være det beste i verden for dine barn Vivian , uansett hvilken alder de kommer i . De lærer å være sterke ved å være dine barn , når de ser hvilken fantastisk mamma du er ❤️

  7. kjære Vivian. Du skal ikke beklage noe ,du har fått en skjebne ingen kan forestille seg, jeg beklager at jeg ikke kan ta vekk ALS. jeg vet at du er verdens beste mamma og dine barn vil garantert ha din kjerlighet og visdom du har lært dem med seg hele livet. ingen vil miste deg og av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at ALS kuren var her i går .

    1. Det er bare så vondt! 💔 Jeg har sett ALS på nært hold i 14 (?) år nå.
      Men du er en sterk kvinne og mamma i alle fall ❤

  8. Du har en fantastisk evne til å skrive om de såre tingene på en vakker måte. Dine barn er verdens heldigste som har deg som mor. Du og din familie har en unik måte å vise hverandre kjærlighet, noe som gjør meg rørt♥️ Jeg sender en varm god klem til deg fra meg ♥️

  9. Det er bare så vondt! 💔 Jeg har sett ALS på nært hold i 14 (?) år nå.
    Men du er en sterk kvinne og mamma i alle fall ❤

  10. God morgen til deg
    Nydelig innlegg <3
    Du har fått noe som du ikke har valgt selv – og du står i det med den største kjærlighet og ærlighet i verden – og jeg tror ikke de ser på deg som en byrde, men som mamma og kone de ikke får ha med seg i mange herrens år fremover Og det er urettferdig For du gir det største av alt; kjærligheten ubegrenset selv hvor håpløst det kan se ut….
    Du har et enormt stort hjerte og et vakkert sinn og de er heldige som har deg og du er heldig som har akkurat de <3

    klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *