Ti år snart over…

Categories Blogg

Nå er det bare timer igjen til min datter skal i ilden, og det merkes! Jeg tror hun har sovet lite i natt, jeg har nemlig hørt henne ned, der hun lå og øvde i senga. Så nå krysser jeg fingre og tær, og håper hun blir fornøyd med egen innsats. For det er det viktigste, ikke hva karakteren sier, men at hun er fornøyd med egen innsats.

Tenk, etter idag er det hele over. Ti års skolegang er over, det er helt utrolig å tenke på. Det er da ikke så lenge siden jeg fulgte henne til første skoledag, med en altfor stor ryggsekk og musefletter i håret. Nå klarer hun seg selv, og er på god vei inn i de voksnes rekker. Jeg gleder meg til å følge henne videre, og jeg håper jeg får oppleve henne ferdig utdannet i den retningen hun velger.

Nå er hun klar for livet, på sine egne vinger skal hun fly avgårde, det er nå livet begynner for alvor, det er nå hun skal finne seg selv. Jeg håper bare jeg har gitt henne nok grunnlag til å takle selve livet, til at hun har nok ryggmarg til å stå i det når livet viser seg fra sin tøffe side. Men hun beviser det allerede, for hun har allerede opplevd at livet kan være ubarmhjertig og rått. For måten hun har taklet sin mors sykdom på er helt utrolig.

Min lille jente er blitt stor. Stor nok til å takle livet på egenhånd, tøff nok til å stå for sine egne valg, modig nok til å være seg selv uavhengig hva andre sier og mener. Hun jobber hardt med alt hun vil oppnå, og hun gir seg aldri på tross av motgang. Hun utstråler selvtillit, og har en fantastisk humor. Jeg er så stolt av henne og alt hun har oppnådd, jeg må nesten klype meg i armen når jeg ser hvor voksen hun er blitt.

Så idag er det din dag min kjære datter, idag skal vi feire uavhengig av resultat, at ti års skolegang er over. Idag feirer vi deg og bare deg. Du er fantastisk på alle måter og det må du aldri glemme. Du er en fantastisk storesøster og lillesøster for dine brødre, du viser omtanke og kjærlighet for alle dine nærmeste, du har et godt hjerte og et godt hode. Du kan oppnå hva du vil, for det å gi seg er ikke et alternativ i denne familien.

Nå gjenstår det bare å ønske deg lykke til, så venter jeg spent her hjemme. Glad i deg min fantastiske datter…

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *