Sørlandet here we come!!!

Categories Blogg

Jeg våknet grytidlig i dag , ja faktisk før fuglene ute. Helt i svime ble jeg liggende og lytte , hadde jeg hørt noe mon tro? En lyd hadde vekket meg , men nå var det helt stille. En følelse vendte tilbake , enstilleførstormen fylte hele meg. Jeg kjente hvordan kroppen spente seg under meg , jeg turte knapt puste der jeg lå. Helt stille ble jeg liggende å lytte , og akkurat i det øyeblikket jeg hadde slått meg til ro med tanken om at det hele var en drøm hørte jeg det , et drønn kunne høres over et stille nabolag.

 

Hele kroppen dirret under meg , beina mine klapret som en klapperslange med ADHD. De stive urørlige fingrene mine fikk plutselig nytt liv , og nå gikk de like raskt som to trommestikker på en heavy metal konsert. Hodet mitt skrek LØØØØØP og tennene klapret så hardt at de var i ferd med å falle ut , med sammenklistrede øyne lå jeg der og ba en stille bønn. Men det var ingen høyere makter som kunne redde meg nå , for nå skulle vi på tur og gubben var på vei ned trappa!!

 

Hva som skjedde etter det vet jeg ikke , traumatiske opplevelser har det med å bli fortrengt. Men her sitter jeg altså , i en bil med gubben bak rattet. Noen tenner fra og til spiller ikke så stor rolle , alt som betyr noe er at vi er på vei. En ting er ihvertfall sikkert , du vet gubben er ivrig etter å komme seg avgårde når et drønn i trappa slår ut på Richters skalaen. Jeg er i det minste lys våken , og det kan jeg takke gubben for.

 

Ute skinner solen fra en nesten skyfri himmel , datamaskinen kan fortelle at det nærmer seg 19 grader ute enda klokken ikke er mye. Men inni bilen er det frostrøyk på vinduene , og etter klaprelydene som kommer i fra baksetene så blir jeg vel ikke den eneste som mister noen tenner i dag. Gubben har nemlig fyrt i gang airconditionet , og er det en som klarer å få minusgrader inni en bil midt på sommeren så er det gubben.

 

Livet med gubben blir aldri kjedelig , så hvem vet hva som kan skje på denne turen.
Men dere kan bare slappe av og lene dere tilbake , jeg skal nok holde dere underrettet.
Dette blir nok en begivenhetsrik helg , enda en uforglemmelig tur sammen med mine.
Gubben er nå i sitt rette element , glosene hagler som vanlig over sine medtraffikanter.
Selv syklisten på gangveien får høre det , eller rettere sagt JEG får høre det.
Med andre ord så er alt som vanlig her , Sørlandet venter og vi er klar for enda et eventyr…

8 kommentarer

8 thoughts on “Sørlandet here we come!!!

  1. Herlige beskrivelser, og jeg ler hjertelig🤗- dine humoristiske og kjærlige måte å gjenfortelle din nordnorske manns væremåte. Herlig😅
    Liten gutt skinner ved siden av deg🤩
    God tur, og kos dere masse🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *