For en fredag

Categories Blogg

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang , denne fredagen har nemlig gått i ett.
Selve turen gikk knirkefritt , faktisk mye raskere enn vi hadde forutsett.
Som gubben sa så var det kolonekjøring over Haukeli , men vi var heldig som traff rett på begge kolonnene.
Været var så fint hele veien , men når vi nærmet oss kom de første regndråpene.
Amun inviterte oss hjem til dem når vi kom frem , og vi var alle spent på å få treffe han igjen.

 

Vi skjønte vi var kommet på landet når parfyme lukten slo imot oss , det var som å komme tilbake til barndommen igjen.
Landstrakte jorder og høye fjell var det som møtte oss når vi frem , et idyllisk lite gårdsbruk gjorde meg varm om hjertet.
En liten gutt sperret opp øynene når vi kom frem , her var det mye å se på.
” Mamma se på traktoren ” ropte han fra baksetet , og da var det gjort.
Amun tok imot oss med åpne armer , maken til gjestfrihet skal du lete lenge etter.
En liten gutt har fått møte grisene og vært med i traktoren for å spre gjødsel , i tillegg fikk han mange nye lekekamerater på omtrent samme alder.

 

Deilig middag har vi også fått servert , denne familien har virkelig fått en plass i våre hjerter.
Jeg skjønte fort at Amun hadde lagt en plan for helgen , så jeg tror denne helgen blir uforglemmelig for oss alle.
Jeg tror jeg lar bildene tale for seg selv ikveld , så blir det nok en spennende dag i morgen hvis været holder seg. Denne fredagen har vært fantastisk , jeg er nesten tom for ord….

7 kommentarer

7 thoughts on “For en fredag

  1. Så nydelig et sted, også så spennende for lillegutt med griser mm 🤩🥰 Ha en super helg 👍❤️🤩

  2. Kos dere masse i helga! 💕Kan jeg spørre om noe? Har du språk/stemme, eller skriver du for å kommunisere? Eller talemaskin?
    Du styrer datamaskin og tastatur med øynene, gjør du ikke? Svigerinna mi fikk ikke til det, men hun bruker “blåserør” om du skjønner 😊

    1. Jeg klarer enda å prate med egen stemme , men stemmen min er veldig svekket. Blir jeg sliten så blir stemmen også dårlig , men er jeg opplagt så er den ganske så klar og fin.
      Ja jeg skriver alt med øynene , den datamaskinen har virkelig gitt meg en ny hverdag. Så synd at din svigerinne ikke fikk det til , hvis jeg var henne så ville jeg ha kontaktet Nav for å få en grundig opplæring. På datamaskinen er det også innebygd et taleprogram , så når jeg mister stemmen helt en dag så kan jeg bruke datamaskinen til å prate for meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *