Sol sol kom igjen…

Categories Blogg

Endelig! Den glødende kulen har funnet veien tilbake til Bergen, og nå ser det ut som om den har bestemt seg for å bli en stund. En bedre start på helgen kan man ikke få, små og store hjerter gleder seg. “Mamma mamma idag kan vi gå ut”, en liten gutt var hoppende glad i morges. Det var et perfekt skue som møtte meg når jeg sto opp, og jeg kjente hvordan det kriblet inni meg.

Vi er et snodig folkeslag, med en gang kalenderen viser vår og solen er fremme, ja da trer også kreativiteten frem. Alle planer vi har klekket ut i løpet av vinteren skal nå settes til liv, det skal ikke spares på noenting. Jeg har alltid vært sånn, alle ideer jeg har ruget på i mørketiden skal prøves når våren melder sin ankomst.

Rettigheter : tegninger.no

 

Men nå klarer jeg ikke selv, jeg er avhengig av at noen hjelper til. Ja og med noen så mener jeg gubben, det er han som nå må løse alle mine kreative planer. I år har jeg egentlig bare to oppgaver til han, eller tre når jeg tenker meg om. For nå har jeg ligget og irritert meg over den Hjorten i ukesvis, vi må gjøre noe. Men jeg har funnet løsningen, og den løsningen er noe vi egentlig har tenkt på lenge.

For jeg får hjertestopp hver gang Isak står oppå den høye muren, det er noen meter ned for å si det sånn. Så nå tror jeg det er på tide å få opp et gjerde, på den måten er både blomster og unger trygge. Det eneste problemet er når vi skal luke, for blomsterkassen står nemlig oppå muren. Men vi får lage en port i gjerde, jeg håper bare gubben er i det velvillige hjørne.

Vi kom oss ihvertfall ut idag, en liten gutt og jeg. Idag har jeg vært både Brannmann og mormor, jeg måtte passe på barna mens en liten Brannmann slukket branner. Det hele ble enda mer spennende når vi så det kom røyk ifra hagen til naboen, han holdt nemlig på og brenne kvister.

Hageputene ble også funnet frem idag, og det til stor glede for en liten gutt. Jeg derimot ergret meg, det irriterer meg at jeg ikke kan bruke favoritt hagemøblene mine lenger. Jeg har nemlig en lounge som jeg elsker, den er helt vidunderlig å ligge i når det er sol ute. Men nå kan jeg ikke lenger, og jeg kjente misunnelsen vokste når jeg så hvordan en liten gutt koste seg. Jeg og vil, og aller mest vil jeg ligge og kose meg med en liten gutt.

Men det har vært en god dag likevel, og enda bedre blir det imorgen. For da har vi planer om å ta en dagstur i finværet, noe jeg gleder meg veldig til. Hvor vi skal? Nei det får dere vente med å se, god helg til dere alle….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *