“Du er ikke syk mamma”

Categories Blogg

Han er sint, jeg ser hvordan de små hendene knyter seg hardt der han står.

Det er nesten så han skjelver av raseri, og jeg kan høre hvordan tennene gnisser mot hverandre.

Jeg ser hvordan to små øyne er i ferd med å oversvømmes, der kom den første.

En blank liten dråpe triller nedover kinn, den baner vei for de andre som venter på tur.

 

Det er min feil at en liten gutt er sint, det er min feil at han nå gråter.

“Du er ikke syk mamma” fem små ord ble starten på et raseri, starten på en virkelighet.

Jeg leter etter de riktige ordene, prøver å betrygge et lite hjerte.

Men ordene finnes ikke, virkeligheten slår ned på ny.

 

Mamma er ikke hos doktoren, hun er ikke på sykehus.

Men hun er syk, så syk at hun skal dø!

Mamma skal dø, en dag blir hun borte for alltid.

En liten gutt er sint, for han vil ikke at mamma skal dø forsvinne.

 

Jeg skal være der han er, hvis jeg skal bli en engel så skal han også.

Men hvem skal passe på pappa da? Jeg ser fortvilelsen komme til overflaten.

Den river og sliter i han, og nå er tårene mange.

Hjertet mitt går i tusen knas, men jeg må være sterk.

 

Han skal ikke se at jeg er redd, min lidelse skal ikke over på han.

Jeg kjemper mot indre demoner, hans sorg er større enn min.

For mens jeg er redd for å forlate, så er han redd for å bli forlatt.

Hans redsel gjør min enda større.

 

En liten kropp kryper opp på min slitne kropp, tårene er tørket.

Et lite hjerte har tørket tårene til oss begge, for mamma er syk.

Jeg kjenner varmen fra kroppen hans, det er nesten så jeg kan høre hjertet hans slå.

To små øyne finner mine, et lite smil brer seg i et lite ansikt.

“Du skal ikke dø mamma, ikke idag, jeg skal passe på deg”….

 

 

18 kommentarer

18 thoughts on ““Du er ikke syk mamma”

    1. Trist å høre 😥😪 Han har en god og omsorgsfull mor som han er glad i ❤️ Det har han med seg hele livet uansett hva som skjer og det er et godt minne ❤️💕💕💕❣️❣️

  1. Kjære fine deg<3 Det er så hjerteskjærende og ufattelig trist å lese, og totalt umulig og ikke bli berørt. For en nydelig gutt<3<3
    Ta vare på hverandre, og håper dagen kan bli fin, selv om det er så mye trist.
    Gode klemmer fra Liv

    1. Det er så urettferdig hvordan livet til deg og din familie er blitt, i forhold til hvordan dere sikkert hadde tenkt det. Jeg blir helt rørt av å lese hvordan du setter pris på de små øyeblikkene i hverdagen som andre tar for gitt..For en kjærlig mor du er som alltid har en ledig armkrok til minstemann♥️ For en fantastisk personlighet du har. Det får også meg til å bli mer bevisst på hva som virkelig betyr noe..å være tilstede her og nå♥️ Ønsker deg en fin lørdag.

      1. Tusen takk for mange fine ord Julie, det betyr mye for meg. Men det som betyr mest å høre er at du setter mer pris på de små tingene når du leser min blogg , det er nemlig det jeg prøver å formidle 💜

  2. Stakkars liten gutt, stakkars deg og stakkars hele familien❤️Så vondt det må være. Jeg gråter for dere😢
    Takk for dine ærlige innlegg, håper det kan få oss friske til å tenke på hvor viktig det er å leve. Her og nå.

    Like før påske var det, i en nabokommune, en kollisjon mellom en lastebil og en tankbil, der føreren av lastebilen omkom. Igjen sitter en ung enke, to små gutter og en familie i stor, bunnløs sorg.
    Lev i dag❤️

  3. Tårene renner her nå…. ❤️

    For første gang i mitt liv skulle jeg gjerne kunne trylle… ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *