Snart over…

Categories Blogg

Dagene flyr av sted, jeg kan nesten ikke fatte hvor dagene blir av. Siste dagen med svigermor i hus, imorgen setter hun snuten hjemover. Det blir alltid en tomhet i huset når hun drar, det er ingen tvil om at hun vil bli savnet. Spesielt av en liten gutt. Han ble litt mutt når han skjønte at bestemor snart skal dra, men vi skal ihvertfall prøve å nyte denne dagen så godt vi kan.

Jeg våknet opp til ellevill jubel i dag, og lurte fælt på hva som foregikk. Det har blitt mye jobb på min forhenværende assistent denne julen pga sykdom. Ikke at det gjør meg noe, det er deilig å slippe å gjenta ting hele tiden, hun lærer det en gang og da sitter det. Det gjør det litt enklere, for da kan jeg bruke energien min på andre ting.

Men grunnen til jubelen var at hun hadde tatt med seg hundene sine på jobb, og sammen med min hund har de gledet en liten gutt idag. Jeg har aldri sett maken til roligere trekløver, til og med min hund blir roligere når de er i nærheten. Ekstra hyggelig å stå opp til trippel kjærlighet.

Vi fikk spill av naboen, og det ga min datter blod på tann. For når jeg var frisk spilte vi alltid spill i høytiden, enten kortspill eller brettspill.Det er noe jeg savner mest med julen, samle familien til en gøyal stund. Men det er et skår i gleden, og det er en sta gammel gubbe.

For nå som da gidder han ikke være med, vi maser og han nekter. Jeg blir like irritert hver eneste gang, og nå mer enn før. For jeg vil så gjerne at han også skal ta del i samholdet, og spesielt nå som jeg ikke kan. Men neida, det er ikke snakk om at han gidder, kan noen fortelle han viktigheten med å gjøre ting som en familie?? For han gidder nemlig aldri å delta på familieaktiviteter. Og dette er roten til alle våre problemer.

Så når han la seg ned på sofaen for å sove, og totalt overså min datters bedende blikk, da holdt det på å bli full krig i heimen på 2.juledag. Jeg har ikke mulighet til å gi han et kakk i hodet lenger, og det var løsningen før. Heldigvis svingte svigermor seg rundt og reddet dagen, men jeg er fortsatt en smule irritert på en snorkende gammel gubbe.

Det lukter ribbe i hele huset, og jeg gleder meg til middag. Huset er fullt til randen av kaker, kjeks, godteri og god mat. Men jeg kan ikke gå ut på kjøkkenet og se hva vi har, noe som alltid er et problem hvert år. Det blir liksom ikke det samme når man ikke kan gå ut og ta det man vil selv, men heldigvis har jeg middagene og se frem til. Duften gjør at smaksløkene løper løpsk.

Så gubben får bare sove, han blir snart vekket på en hard måte likevel. Vi må jo ha det litt gøy vi også, så svigermor gikk og hentet vannmuggen og det var enden på den luren, til min datters store glede, ja og “litt” min….

2 kommentarer

2 thoughts on “Snart over…

  1. For et helskjønt firbent trekløver da, og den avslutningen/fortsettelsen på dette innlegget (med vannmugga) burde vært en videoblogg, haha🤣

    Blir så glad av å lese at du har kost deg i jula, ønsker dere en deilig romjul også❤

    1. Ja denne julen har vært god 💜Tenk om vi hadde klart å filme seansen, det hadde vært noe det. Han kom seg ihvertfall raskt på beina 🤣God romjul til deg og 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *