Små julegleder…

Categories Blogg

Jeg elsker denne tiden på året, hver dag skjer det noe nytt. Det er ingen problem og få en liten gutt opp om morgenen for tiden, for han vet at det skjer mystiske ting her i huset når han ligger å sover. Jeg hører de små spente skrittene hans hver morgen, hver morgen kommer han løpende ned trappa for å se hva som har skjedd i løpet av natta.

Tusen takk til Vibbedille for bursdagsgaver, en deilig julepysj og matchende julesokker 💖

For foruten om kalender gaver så har rampenissen våknet til liv, og han finner stadig på nye sprell i løpet av nattetimene. Hver morgen hører jeg lyden av frydefull barnelatter, og hver gang kjenner jeg takknemligheten fyller hele meg. Jeg ligger i senga og lytter hver eneste morgen, for jeg vet at jeg aldri får denne tiden igjen.

Rampenissen hadde pakket inn skoene til en liten gutt i natt…

På søndag feiret vi bryllupsdag, og i år fikk jeg verken blomster eller sjokolade. Jeg hadde nemlig bare et ønske i år, og min snille mann tok et litt uvanlig oppdrag på strak arm. Jeg hadde så lyst på et juletre utenfor inngangen, og der var ikke gubben vanskelig å be.

Han har nemlig holdt på å sage ned trær den siste tiden, for de siste årene har skogen kommet nærmere og nærmere husveggen her. Vi holder på å gro igjen dersom det ikke gjøres tiltak, så i år hadde ikke gubben noe annet valg enn å ta saga fatt. Det positive er at vi har gratis ved, for trær har vi mer enn nok av her.

Spørsmålet var bare om det var grantrær i skogen, og det spørsmålet skulle gubben finne svar på. Det tok ikke lang tid før jeg fikk svaret, for like etter kom gubben ut av skogholtet slepende på et to meter langt juletre. Hele ettermiddagen holdt far og sønn på ute, de lagde en juletrefot og bandt opp treet så det skulle stå stødig i vær og vind.

Noen timer senere sto en nydelig edelgran på trappa, kjerringa hadde fått ønsket sitt oppfylt. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og når lysere kom på ble det så fint. Så nå er jeg ferdig med å pynte ute, det eneste som gjenstår nå er å få opp juletreet inne. I kveld er det juleavslutning på skolen til en liten gutt, og det gleder jeg meg veldig til. Jeg elsker denne tiden på året, de små magiske øyeblikk står i kø…

4 kommentarer

4 thoughts on “Små julegleder…

  1. Elsker den julepysjen! – Akkurat så myk og behagelig i stoffet ‘over the top’ i designet som en julepysj med respekt for seg selv skal være! 😀

  2. Så koselig du har det, pysjen var bare herlig. Ser Vibbedille har en finger med i julepynten din og. 😍
    En allatiders snill dame 👍

  3. Så koselig dere har pyntet! 💗 Og så fin julepysj du har fått av snille Vibbedille! 💕 Den kledde du!!! ❤

  4. Vakker edelgran!

    Og du var så lekker med julepysj fra Vibbedille 🙂 Rampenissen ramper hos dere, det er helt sikkert – men veldig spennende for en lien gutt 🙂 Lag dere gode dager inn mot jul og forbi 🙂 klems

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *