Skyfri himmel…

Categories Blogg

For en herlig dag! Jeg våknet opp til sol og varme, en skyfri himmel så langt øyet kan se, havet ligger der blikkstille og soler seg i glansen fra solstrålene, med andre ord, en fantastisk dag!! Det er så deilig med sånne dager, så deilig å bare kunne sette seg ute med lite klær på kroppen og kjenne hvordan solen steker mot huden. Det er på dager som denne, det er herlig å være til, det er på slike dager det er herlig å leve.

Så idag var valget enkelt, det var bare å komme seg ut. Jeg hadde en avtale med firmaet fra rullestolen som jeg har, jeg har en nakkestøtte jeg ikke er særlig fornøyd med. Jeg får liksom ikke nok støtte under nakken, og det er slitsomt i lengden. Spesielt når vi er ute på tur og jeg må sitte i rullestolen over lengre tid, da ønsker jeg muligheten til å legge meg bakover for å hvile hodet.

Rullestolen er egentlig ganske grusom og sitte i over tid, det er utallige funksjoner eller innstillinger for justering, men til ingen nytte. Uansett hvordan jeg stiller den inn, så finner jeg ingen god hvilestilling. Det er ganske utrolig at det ikke finnes flere typer rullestoler enn det som er, de få som finnes, skal passe til alle uavhengig av kroppstype eller sykdom. Man skulle tro at i 2019 at valgmulighetene var flere. Jeg kommer stadig over rullestoler på nettet som er mer praktisk til både kjøring og sittekomfort. Men de er ikke godkjent i Norge, de blir for dyre for Nav.

Jeg pleier å sammenligne rullestolen med et par bukser. Begge deler er jeg avhengig av, du kan jo selv forestille deg hvordan det ville vært om det bare fantes en størrelse i bukser, og den skulle passe til oss alle, da ville vi fått problemer da 🤣Heldigvis fikset de nakkestøtten uten problemer, men jeg stivner i hele kroppen selv om.

Herlighet så fine lesere jeg har. Etter innlegget om begravelse i går, fikk jeg mange fine tilbakemeldinger. Jeg ble til og med kontaktet av en forsker og foreleser, som lurte på om hun kunne bruke innlegget mitt til neste forelesning. Det er jo helt fantastisk! Så fint å tenke på at det jeg skriver kan brukes til et godt formål, det er en god tanke å ha.

Det gir meg mye glede og tenke på at det jeg skriver betyr noe for noen, at jeg kan tilføre noe til hverdagen deres. Men det er jo takket være dere at innleggene mine når ut, for dere er så flinke til å dele. Det sier seg selv at når et innlegg deles hundrevis av ganger, da når jeg ut til mange.

Nå skal vi igjen komme oss ut i solen, for nå er en liten gutt kommet hjem fra barnehagen. Det blir vel en tur til naboen, for de har trampoline nemlig 🤗

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *