Siste innspurt…

Categories Blogg

I dag kom “liften”, det ble store øyne på en liten gutt når pappaen klatret oppi og heiste seg selv rett opp. “Jeg og vil” ropte en liten gutt mens han hoppet opp og ned. Men da det ble klart at det fikk han ikke lov til, ja da kom det noen tårer. Heldigvis visste mor råd, vi kunne jo ta en tur bort til naboen, for selv om de er på ferie så ligger lekene ute. Da var han snar opp på rullestolen kan du tro, “kjør i full fart mamma”kommanderte en ivrig liten gutt.

Gi den gutten en sandkasse og et par lastebiler og han kan holde på i timevis. Brått havnet han i sin egen lille verden, og uansett hva jeg sa så hørte han ikke mye etter. Jeg søkte tilflukt i den eneste lille skyggen som var der borte, mens Isak satt fornøyd og lekte i sanden. Det er jo rene paradiset for Isak der borte, og jeg tror rett og slett vi må få lagd en sandkasse her hjemme også. Det skal ikke så mye til før han er fornøyd. Så nå vet dere kjære naboer, vi har tyvlånt sandkassen deres i dag 😊

Ja nå er siste innspurt i gang, det ser ut som om det går veien dette her. Det blir så bra dette her, og det har gått mye fortere enn jeg hadde sett for meg. Men så har nå assistentene mine stått på også da, det hadde aldri gått uten dem. Det er tross alt bare i underkant av to uker siden vi begynte, og vi er allerede på siste veggen. Men vi må gå over hele huset etterpå og flikke litt på glemte steder.

Leketøy for store barn sier jeg bare, han måtte jo teste hvor høyt han kom rett til værs. Når han nærmet seg 12 meter så begynte han å bli gelé i beina, pyse tenkte jeg, og tenkte tilbake på når jeg var 1000 meter over bakken. Men han skrøt fælt av utsikten der oppe i fra, så om det er noen som har lyst på litt sug i magen og en flott utsikt, ja da er det bare å ta turen opp hit 🤗Vi fikk ihvertfall tatt noen bilder oppi høyden, så her ser dere gaten jeg bor i, og ikke minst, vår praktfulle utsikt.

Uventet besøk fikk vi også i dag. Min lillebror ferier i båten med frue og barn, og idag la de til kai rett nede i veien her. Plutselig sto de på tunet her til glede for oss alle. Det er så kjekt når de kommer med barna, for da får Isak noen å leke med. Han merker nok at alle er på ferie her i gata, for det er mer stille enn vanlig. Men idag ble han så glad når de kom, og de har vært ute i timevis.

 

Dagen ble avsluttet med at vi fulgte besøket ned på kaia og vinket farvel for denne gang. Det ble en begivenhetsrik dag allikevel, og jeg som hadde forberedt meg på enda en dag som ” lastebilsjåfør”, men idag fikk jeg litt fri, og godt var det…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Siste innspurt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *