Så var dagen her…

Categories Blogg

Hver gang vinteren nærmer seg har jeg bare en tanke i hodet, og for hvert år som går blir den tanken forsterket. Nå er jeg inne i mitt åttende året som ALS syk, og jeg vet aldri når denne reisen er over for min del. Og den følelsen blir sterkere hver gang vinteren nærmer seg, jeg vet ikke om jeg får oppleve en ny vår.

Våren er blitt veldig spesiell for meg, ja den er nesten blitt litt symbolsk for meg.
Det er noe spesielt med å se hvordan alt rundt meg våkner til liv, kunne se alle blomstene jeg har plantet begynne å spire. For jeg vet at det arbeidet jeg har lagt ned vil en dag bety mye for mine kjære, alle blomstene vil en dag minne om meg.

Det ble så viktig for meg etter jeg fikk diagnosen å skape noe som var mitt eget, og hva er vel vakrere enn blomster som kommer igjen år etter år. Blomsterbedet på muren ble et felles prosjekt mellom meg og gubben, og de minnene vil for alltid leve videre. Men i fjor fikk jeg et større prosjekt, et prosjekt jeg aldri trodde skulle bli ferdig.

Takket være familien og assistentene kom vi heldigvis i mål, og det siste jeg og gubben gjorde var å plante en drøss med forskjellige løker i det nye store bedet. Derfor er jeg veldig spent i år, for dersom alle kommer opp så tror jeg det blir et fantastisk syn. Så i dag er jeg ekstra glad, 1 Februar gir meg håp om å oppleve en ny vår.

Livet kommer for oss alle med en utløpsdato, og for noen av oss er den kortere enn hos andre.
Jeg har godtatt for lenge siden at jeg jeg ikke får en lang alderdom, men håpet om en ny vår kommer sterkt tilbake hvert år. Nå ser det ut som om jeg igjen får oppleve en ny vår, og derfor er jeg ekstra takknemlig i dag…

 

5 kommentarer

5 thoughts on “Så var dagen her…

  1. Så er vi inne i februar og dagene blir lysere og lysere dag for dag 🙂 Det er godt, Vivian, at våren er på vei! klem

  2. Ønsker deg en fantastisk vår❣️ Selv gleder jeg, meg til en lang sesong på camping i Stavern. Jeg er så utrolig heldig å ha blitt pensjonist son 62 åring.Men jeg hadde neppe gått av i dag, hvis jeg hadde vist hvor dyrt all ting skulle bli. Hadde jeg ikke hatt barn som gir meg et fast bidrag i mnd, så hadde jeg heller ikke hatt råd til å beholde vogna. Har fulgt med på innleggene dine om helse Norge og diverse. Er så enig med deg! Selv lurer jeg veldig på hvorfor ikke tennene hører med til kroppen! Og hvorfor ikke regjeringen kan kutte momsen på matvarer og drivstoff! Det vil hjelpe vanlige folk…. Som har blitt et ikke tema nå.😉Ikke for å dra stemningen ned….💐

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *