Så gikk gubben ned for telling…

Categories Blogg

Jeg så det på han med en gang han sto opp i dag, gubben var ikke i form.
Noen ganger kan gubben gjøre meg så innmari frustrert, noen ganger er han umulig å prate til. Det er som å snakke til en vegg, for når gubben har bestemt seg så er han umulig å rikke. Det er ikke så lenge siden jeg la ut innlegget om gubben og saga, ved er alt som står i hodet på han for tiden.

I dag var intet unntak, til tross for at formen var dårlig så skulle gubben ut.
Lettere oppgitt skjønte jeg at her var det bare for meg å gi opp, gubben er besatt av skogen. Noen menn blir som små barn når de er syk, ikke kjenner de sine egne begrensninger og ikke skal de til legen.
Men i disse tider så måtte gubben ta en test før han fikk gå, og jeg må innrømme at det var en liten del av meg som håpet på at den ville slå ut.

Da ville jeg i det minste ha en god grunn til å bure han inne, tvinge gubben til å ta det med ro. Men så (u)heldig var jeg ikke, med en gang testresultatet var klart løp gubben på dør. “Æ blir bare en liten stund” var det siste gubben sa til meg før han dro, men jeg vet godt hva gubben legger i en liten stund. 
Etter tre timer kom han tilbake, og det første jeg lurte på når jeg så gubben sitt ansikt var hvilken skog han hadde rotet seg bort i denne gangen.

Det var den lørdagen, gubben gikk rett inn i senga mi og der ble han liggende.
Takk og lov for at min datter har vært hjemme i dag, og takk og lov for at man kan bestille middag på døren.
Nå krysser jeg bare fingrene for at dette er noe som går fort over, for uten gubben er jeg fortapt. Det er på dager som denne jeg ser hvor avhengig jeg er av min mann, og det er på dager som denne jeg skulle ønske at jeg var frisk.

For alt jeg vil er å gi han omsorg, pleie han like mye som han pleier meg.
Men her sitter jeg fanget i en stol, uansett hvor mye jeg vil så klarer jeg ikke.
Jeg skulle ønske jeg kunne gi han det han trengte idag, det vi alle trenger når vi er syk.
Pizza klarte jeg ihvertfall å bestille, og lukten lokket gubben ut av senga. Men nå har feberen rammet gubben, så nå får vi se hvordan dette går….

6 kommentarer

6 thoughts on “Så gikk gubben ned for telling…

  1. God bedring til helten din. Håper han friskner til fort og klar for nye sprell og mere vedhogst. God helg.♥️💙🍕

  2. Jeg kan tenke meg at du kunne tenkt deg å gjøre alt for han, men tenker det er god trøst i en god pizza som du har skaffet. God bedring til din kjære og håper han er i topp form igjen i morgen ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *