På små barneføtter

Categories Blogg

De står der fremfor meg , i hvitt blir de brakt frem til presten.

To søstre skal døpes , med store øyne tar de til seg alt som skjer.

En jente på fire holder hånden til lillesøster , en tre måneder gammel lillesøster følger nøye med.

To små barneføtter tripper spent , det er deres dag i dag.

 

To små sarte sjeler , helt i begynnelsen av livet.

Med nysgjerrige blikk betrakter de omgivelsene , alle blikk er rettet mot dem.

Veien opp til døpefonten er kort , men livets vei er lengre.

En vei som ligger åpen for små barneføtter.

 

Jeg ser hvordan de blir ført frem , små øyne møter livet.

Et åpent landskap ligger fremfor dem , et maleri blir til mens de går.

Små barneøyne møter mine , jeg ser livet på ny.

Vi befinner oss i hver vår ende av livet , men alt som betyr noe er her og nå.

 

Idag er det tid for å feire , to små står i starten av livet.

Veien kan bli lang og kronglete , og de må gå den selv.

Men vi rundt skal stå støtt , prøve å gi de en styrke så stor.

Vi skal gå ved deres side , vi skal følge de på deres vei.

 

Ordene sitter inni meg , mine tanker blir til ord.

Ord jeg håper de en dag kan se tilbake på.

Alt jeg ønsker er at hell og lykke skal følge to små langs deres vei ,

så lenge kjærligheten er tilstede så blir aldri veien mørk…

3 kommentarer

3 thoughts on “På små barneføtter

  1. Nydelig bilde av skjønne barn, og så heldige de er som har deg til mamma/tante💙💜💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *