Nok en dag i solen

Categories Blogg

Nei nå har vi det godt dere, ja ihvertfall her sørpå. Men jeg har hørt rykter om at det er så smått begynt og tine i Finnmark også , så vi får håpe våren kommer snart til dere også. Jeg var ihvertfall snar med å komme meg opp i dag, allerede kl 08.00 var jeg ute av senga. Det er ihvertfall ingen tvil, solskinnsdager gir energi. Idag følte jeg meg bedre enn på lenge, D vitamin lageret er i ferd med å fylles opp.

Isak syns det var litt rart at nabobarna ikke var hjemme idag, men han var lykkelig over å få være hjemme. Jeg må jo bare ta det som et kompliment, for han vil ikke i barnehagen i det hele tatt. Det må bety at jeg har gjort noe riktig disse ukene, jeg trenger kanskje ikke ha så dårlig samvittighet.

Heldigvis er det mye enklere nå, for nå kan vi være ute og kose oss hele dagen. Så alle de regnværsdagene med Tv titting er for lengst glemt, kontrastene er jaggu store. Idag var det så varmt at kortebuksa måtte letes frem, og til slutt kunne en liten gutt kaste genseren også. Det er lenge siden jeg har sett en lykkeligere gutt, han strålte i takt med solen.

Vi hadde familie møte igår, og det var etterlengtet det. Jeg har i lengre tid tenkt på å samle oss, for når man er alvorlig syk så er det alfa omega med den kommunikasjonen. Vi trenger å få prate ut, lufte tanker og meninger om alt og ingenting. Jeg trenger det, vi trenger det, og guri hvor godt det gjør.

Så idag var det som om alle var i bedre humør, til og med nest eldste sønnen sto opp tidlig idag. Han ble også overraskende med på lekeplassen med lillebroren uten å protestere, det hadde jeg ikke trodd.

Vi har vært ute i hele dag, ja ihvertfall helt til solen gikk ned. For da blir det kaldt med en gang, og jeg har ikke tenkt å pådra meg noe nå. Jeg fikk til og med sitte ute og skrive idag, og det er ofte det er mulig her i byen. Men det er utfordrende med det skarpe lyset, og løsningen ble å sitte med overkroppen i skyggen og beina i sola. Jeg tror vi må finne på noe, datamaskinen trenger seg en tilpasset parasoll, alt for at mor skal få skrive.

 

Dagen har ihvertfall vært god på alle måter, og jeg ser allerede frem til morgendagen.  Det var ihvertfall ingen tvil om at jeg nå lever, jeg føler jeg spirer i takt med bjørketrærne. Nå sitter jeg her takknemlig over å ha fått oppleve enda en ny vår, og alt jeg nå håper på er at det blir mange mange flere….

3 kommentarer

3 thoughts on “Nok en dag i solen

  1. Høres ut som om du har hatt en flott dag ☺️ Som du sier, så har det begynt å tine her i Finnmark 🌞Det er så deilig 😎 Nå er det om å gjøre at det ikke tiningen i fjellet skjer for brått mht. flom. Så bra at Isak vil være hjemme, det gjør ting enklere. Ønsker deg en riktig god natt 💜

  2. Den solen, den er så viktig for oss mennesker!
    Kjenner selv at mine batterier fylles opp, det er en markant forskjell på humør og energi-nivå fra vinterhalvåret til sommerhalvåret.
    Elsker våren!🏵

    Ønsker deg en nydelig dag kjære Vivian 💛🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *