Noen ganger må det bare til….

Categories Blogg

Jeg hadde en litt dårlig dag idag som dere sikkert allerede har skjønt, av og til blir bare glasset fullt. Gårsdagen satt enda ferskt i minne, og det samme gjorde redselen.
Jeg kjente det nemlig idag igjen, jeg hadde tydeligvis mer slim i systemet.
Plutselig gikk tankene mine til to av barna, de har nemlig hostet og harket hele påsken. Ja fortsatt hoster de, og det siste jeg vil er å få noe.

Jeg ble liggende å kjenne etter i dag tidlig når jeg våknet, men jeg kunne raskt konstantere at forkjølet var jeg ikke. Kun en irriterende kløe i halsen var det jeg kjente, likevel var det nok til at redselen vendte tilbake.
Derfor måtte jeg bare ha en utblåsning i dag, jeg trengte den lille stunden for meg selv. Noen ganger må det bare renne over, og først når alle følelser har fått utløp kan man begynne på nytt.

Det var akkurat det som skjedde i dag, og jeg følte meg ti ganger bedre etterpå.
Da var det nok verre for mine foreldre, det var ikke uten grunn at de plutselig sto på døren her idag. Jeg fikk helt vondt i hjertet når de kom, ordene mine idag hadde gått innpå de begge. Jeg er veldig heldig som har mine foreldre rett i nærheten, ti minutter med bil er alt som skal til for å besøke hverandre.

Vi fikk en fin liten stund sammen i solen, og jeg tror de ble litt lettet når de så med egne øyne at jeg ikke satt å sturte. Hvordan kan jeg det når solen skinner fra en skyfri himmel, og i dag fikk jeg faktisk sjokk når jeg kom ut.
Man skulle nesten tro sommeren var kommet, det var så varmt ute at jeg vurderte å hive på meg kortebukse. Min mor som først klagde på at jeg satt så lettkledd ute måtte trekke tilbake de ordene, de måtte sette seg i skyggen til slutt.

I dag klarte vi også å få tatt bilde av Dompapen som er på besøk hos meg hver dag, er den ikke nydelig?? Ja egentlig er de to som kommer hver dag, et kjærestepar som gir meg mye glede. Selv om jeg sitter på verandaen i armlengde unna fuglehuset så kommer de, jeg tror de har skjønt at jeg er ingen trussel.

Så selv om dagen startet litt dårlig i dag så kom den seg utover dagen, og enda bedre ble den når jeg i ettermiddag fikk opp grumset som jeg har slitt med de siste dagene.
Nå håper jeg alt er kommet opp slik at jeg kan nyte morgendagen utendørs, det er nemlig frihet for meg. Sitte alene under solen omringet av fuglekvitter, da er livet perfekt….

6 kommentarer

6 thoughts on “Noen ganger må det bare til….

  1. Du trenger sikkert å få en utblåsning. Noen ganger er det godt å få ut litt gruff. Men så fint at du har foreldrene dine i nærheten. Og så koselig å få besøk av en dompap. Å høre fuglesang er så nydelig. Det er balsam for sjelen.

    1. Ja noen ganger må man bare få det ut Jorunn, og for meg er det en nødvendighet💜
      Foruten om lyden av barnelatter så er fuglesang en vakker melodi, det finnes ikke noe bedre enn å ligge under solen mens man lytter til naturens vakre toner💖

  2. Tror vi har behov for en utblåsning innimellom, det være seg fysisk eller psykisk. Sommer og sol gjør godt i en kropp, det er en fin tid framover nå. Kos dere, du og dompappen.🥰 Er du lik mammaen din Vivian? Damen i rosa genser på bildet kunne like gjerne vært deg…

  3. For min del er jeg nødt til å få ha dårlige dager i blant. Jeg tror faktisk det er en forutsetning for viljen til å ha det best mulig de andre dagene.

    Dompap på fuglebrettet er høydepunkt her også 😊. I tillegg har jeg fått et blåmeispar i taket – så her er der ivrig pikking og krafsing over hodet mitt, mens reiret får finish!

    1. Ja det er noe i det, noen ganger må man tillate seg å være sårbar for å klare å fortsette kampen 💖
      Så fint å høre at dere også har småfuglene på besøk , de gir så mye glede💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *