Når uroen tar over

Categories Blogg

I lengre tid nå har jeg slitt med en uro i kroppen , en uro jeg ikke kan forklare.

Hver morgen våkner jeg opp med den samme uroen , og hver morgen blir jeg like fortvilet.

Fortvilet over at kroppen ikke vil slippe taket , taket på en uro som setter kroppen ut av spill.

Men det som gjør meg mest fortvilet er at jeg ikke har et svar , et enkelt svar på hvorfor jeg sliter.

 

Det eneste svaret jeg har er at det har blitt litt mye , rett etter ferien møtte jeg en vegg.

Ferien gjorde meg godt men overgangen ble stor , kontrastene ble for store.

En hverdag full av problemer dro meg rett ned , ned i en mørk kjeller uten utgang.

Og selv om jeg har vært der så mange ganger før , så var det noe som var annerledes denne gangen.

 

En kald klo grep taket , angsten kom som en flodbølge over meg.

Aldri har den vært mer sterkere , aldri har den vært mer vond.

For hver nye utfordring ble den sterkere , selv små ting ble store for meg.

En ond sirkel var i gang , og nå var den i ferd med å sluke meg hel.

 

Fortsatt sliter jeg , sliter med en uro som ikke vil forsvinne.

Jeg gruer meg til en ny dag , en ny morgen med en urolig kropp.

Kroppen er sliten og kreftene mangler , og selv om jeg prøver så får jeg det ikke til.

Men likevel presser jeg meg selv , opp til en ny dag , opp til selve livet….

7 kommentarer

7 thoughts on “Når uroen tar over

  1. Angsten er der når du minst forventer det. Den kommer krypende ukontrollert og vond. Tenk så mange den har tatt over kontrollen på livet for… Ønsker deg en fin helg Vivian, uten angst og smerte. Kjempeklem fra meg❣

  2. Alle mørke kjellere har en vei ut, ellers kunne du aldri kommet inn….
    For hver dag du klarer å komme deg opp, jo nærmere er du ved å finne utgangen.
    Jeg har ennå ikke sluttet å heie på deg.

  3. Vonde tanker, og overveldende uro plager dæ, og vondt å høre. Æ håpe virkelig at noe eller noen kan hjelpe dæ tel en lettere hverdag.🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *