Når NAV beklager men du må svi…

Categories Blogg

Jeg har snart ikke telling på hvor mange brev jeg har fått fra Nav bare det siste året , og skulle jeg ha lagt sammen alle fem årene så kunne jeg sikkert fylt en hel perm.

Brev med det samme innholdet , min usle uføretrygd er tydeligvis for høy. Jeg lever på en “lønning” som knapt nok dekker det mest nødvendige , likevel får jeg de samme brevene om og om igjen.

Krav om etterbetaling dukker stadig opp , Nav har beregnet feil og det er min egen feil at jeg ikke har oppdaget det.

Jeg blir straffet for at Nav har gjort feil , alt de gjør er å beklage samtidig som de sender et krav.

 

 

Klage kan du bare glemme , staten skal ha sine penger uansett.

Som om ikke en sykdom er ille nok , nei jeg skal selv klare å følge med på Nav sine satser.

Til og med når du biter i det sure eplet og betaler er det ikke nok , kravene har ingen ende.

Jeg betalte flere tusen i oktober i fjor og trodde det var over for denne gang , det skulle jeg aldri ha tenkt.

 

Nok et brev dukket opp , nok et brev med nok en beklagelse.

Først hadde de gjort feil med utbetalingen etter sats , så hadde de gjort feil med utregning av etteroppgjør.

Og hvem er det som får svi for disse feilene?? Jo det er meg og alle andre i samme situasjon.

Vi som er mest sårbar får svi for saksbehandlere sine feil , og alt vi får er en beklagelse som svir.

 

Hvor lenge skal vi finne oss i dette , hvor lenge skal vi la oss overkjøre?

Jeg vet hva jeg kommer til å gjøre , for nå har jeg fått nok!

Så idag putter jeg brevet fra Nav i en konvolutt merket med statministeren kontor , og sammen med et brev fra Nav ligger mine krav.

Vi lever i et samfunn der vi ALLE må stå for våre feil og handlinger , og nå syns jeg det er på høy tid at NAV gjør det samme!!!!!!!

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Når NAV beklager men du må svi…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *