Når gubben får uventet besøk i senga…

Categories Blogg

Jeg skjønte ingenting når jeg våknet i dag , en stor sterk mann sto plutselig i døråpningen.

Vanligvis går skyvedøren min opp med et smell når han kommer , og en buldring i trappa gir meg et forvarsel om at han er på vei.

Men i dag var det ingenting , det var faktisk et øyeblikk der hvor jeg lurte på om jeg var blitt døv.

Det hadde nemlig ikke forbauset meg , alt kan skje i dette huset , og spesielt når det gjelder meg.

 

Men der sto han altså , jeg måtte faktisk blinke med øynene fire ganger for å se om jeg egentlig så rett.

For en stor sterk mann gikk i ett med de hvitkledde veggene , han var like bleik som et kloret laken.

Jeg ble faktisk redd der jeg lå , i et lite sekund tenkte jeg at han dødd i løpet av natta og nå var kommet for å ta farvel.

Det ville nemlig vært likt gubben , hans siste gjerning var å hjemsøke meg.

 

Lettere ustø på beina kom han inn på soverommet , for hvert skritt han tok måtte han konsentrere seg.

Plutselig kom jeg til å tenke på den ene cideren han slukte i går kveld , kunne den være årsaken mon tro?

Han har jo ikke drukket alkohol de siste to årene , men at en liten boks skulle få slike innvirkninger var vanskelig å forstå.

“Føler du deg ikke bra” stotret jeg frem i det gubben sank sammen ved sengekanten min , en stor sterk mann var ikke til å kjenne igjen.

 

Det viste seg fort at det verken var cideren eller sykdom som hadde skyld i gubben sin fortumling , han led nemlig av sjokk!

Ja for denne natten hadde han fått uventet besøk , og plutselig begynte brikkene mine og falle på plass

Jeg syns nemlig jeg hørte noe romstrering fra toppetasjen i natt , men jeg tenkte det var en av ungdommene i huset som kom hjem fra festligheter.

Men bråket jeg hørte stammet altså fra gubben , og nå satt han på soverommet mitt og heiv etter pusten mens han prøvde å forklare.

 

Midt på svarte natta hadde gubben våknet , fortumlet så han seg rundt.

Han tok seg til hodet , kikket opp i det hvitmalte taket for å få svar.

Hadde han kjent noe mon tro? Eller var det hele bare en drøm?

Men i det ett par arbeidshender traff et halvskallet hode sto han i senga , et mareritt begynte å utspille på et lite soverom.

 

I en dobbelseng sto en stor og sterk mann og veivet med armene , dynen og puten ble kastet på gulvet.

En seng knirket under en panisk gubbe , en liten vinduskarm ble nærmeste fluktrute.

For de som eventuelt var ute denne natta ville fått seg litt av syn , for i et vindu sto en halvnaken gubbe og klorte seg fast.

Den runde magen ble presset inn mot et lite vindu , etter neglene hang han i en vinduskarm mens han kikket seg panisk rundt.

 

Det var da han så det , en ubeden gjest hadde lurt seg inn.

Et lite skrik kunne høres i en toppetasje , gubben hadde plutselig nådd nytt toneleie på skalaen.

I følge gubben var dette en SVÆR jæv#l , faktisk ble Akvariet i Bergen nevnt.

Aldri hadde gubben sett noe større , så eneste forklaringen han kom på var at den måtte ha rømt!!

 

En svart lodden kropp hadde inntatt dobbeltsengen , lange hårete bein nærmet seg gubben med truende lette skritt.

Gubben hang fortsatt i en vinduskarm , men han innså fort at selv der var han ikke trygg.

Febrilsk begynte han å lete etter et forsvarsvåpen , og like etter begynte ett par historiebøker å fly rundt i rommet.

Gubben hadde grepet etter det første han fant , og nå sto han i en altfor smal karm og ropte “dø din jæv#l.”

 

En stakkars edderkopp som i følge gubben var på nivå med en Tarantell gjorde det eneste riktige , med beina på nakken løp den i skjul.

Gubben fulgte den med blikket i det den smatt under taklisten , Tarantell du liksom.

Helt utslitt hang han nå over min seng , og konkluderte med at nå skulle hele huset sprøytes.

Ikke tale om at han skulle sove der oppe lenger , nå skulle han flytte ned…

PS : Jeg måtte minne gubben på den gangen jeg ringte på om natten for å få fjernet en edderkopp , da fikk jeg nemlig beskjed om at jeg aldri måtte vekke han på grunn av et lite krypdyr…

 

12 kommentarer

12 thoughts on “Når gubben får uventet besøk i senga…

  1. 😂😂😂 Jeg dauer av latter! Du skal ikke kimse av en edderkopp, jeg har flyttet ut på sofaen i stuen av en en gang…😂

    Ønsker deg og gjengen din en fin søndag💛🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *