Endelig litt vår i luften

Categories Blogg

Ja det ble en brå start på dagen takket være gubben , det ble igjen tydelig at en finnmarking er livredd små krypdyr. Nå har han ikke en kjerring som kan redde han heller lenger , jeg har nemlig ikke tall på hvor mange ganger jeg måtte komme en stor sterk mann til unnsetning når jeg var frisk. Alt fra edderkopper til flaggermus , ja det er ikke en ting denne kjerringa har måtte fange. Det er bare en ting jeg ikke har tatt i følge gubben , og det er Taranteller.

Gubben har gått rundt i svime i hele dag , det er egentlig rart han har fått gjort noe i det hele tatt. Mens jeg startet dagen i godstolen fremfor datamaskinen så gikk far og sønn ut , nå skulle hustandens biler rengjøres. En liten pelskledd tass ville også bli med ut , og det vistes godt at han hadde hatt det gøy ute. Han var hvit i pelsen når han gikk ut , men når han kom inn igjen var han svart som natta. Gjørmete kom han tassende inn her , så da ble det avgjort at her måtte det en vask til. Faktisk den første vasken vi har tatt på en liten tass , og vi var alle veldig spent på hvordan det skulle gå.

Vi fant ut at vasken var det perfekte stedet , vi ville jo ikke skremme vettet av han første gangen heller. Stiv som en stokk sto han i vasken , det var tydelig at dette ikke var populært. Men alt var glemt når en liten tass ble pakket godt inn i håndduken , min datter fikk varmet han fort opp igjen.

Men nå ville mor i huset ut , ikke tale om at jeg skulle sitte inne på en dag som denne. Vi har faktisk hatt sol her i dag , og jeg kunne høre fuglene kvitre helt inn. Gubben kledde som vanlig godt på meg , ikke snakk om at kjerringa hans skal bli syk. Men jeg tror det er første gang jeg følte at et mindre lag med klær hadde nok hvert nok , det var faktisk vår i luften.

En stille gate hadde våknet til liv igjen , jeg var omringet av barnelatter og fuglekvitter. Det var så deilig å bare sitte der , trekke inn den friske vårluften og bare være til. Derfor foreslo jeg at vi kunne ta oss en tur , lekeplassen i nærområdet måtte jo være et perfekt endestopp. Det var tydeligvis ikke gubben enig i , bare tanken på en delvis bratt bakke tok motet fra han. Dessuten ville jo han fly drone , det måtte jo jeg forstå Men mor og sønn sto på sitt , lekeplassen skulle besøkes! Noen filmer fikk han i det minste tatt , to av de kan du se under. Kanskje hvis du ser lenge nok så ser du oss?


Jeg og en liten gutt satte avgårde , og da hadde ikke en gubbe noe annet valg enn å følge med. Vi hørte han godt bak oss , som en unge i trassalderen kom han trampende bak meg. Men mor og sønn var godt fornøyd , vi fikk en sutrete gubbe med oss til slutt.

Nå sitter jeg her godt fornøyd med dagen , og det beste gjenstår enda. For nå har min datter hevet seg rundt på kjøkkenet igjen , en nydelig duft av skillingboller sprer seg nå rundt i huset. En god helg nærmer seg nå slutten , og ikveld kjenner jeg igjen at livet slettes ikke er så verst…

5 kommentarer

5 thoughts on “Endelig litt vår i luften

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *