Monstrene har flyttet ut

Categories Blogg

I dag måtte jeg ta gubben for meg, han har nemlig lagt lista høyt med alle sine planer.
Men problemet er bare at gubben har en tendens til å utsette ting, og det er her min jobb kommer inn i bildet.
For dersom gubben skal komme i mål med alle sine planer trenger han litt motivasjon, og det er min jobb å få han i gang. I år er det verandaen gubben har sett ut seg som mål, gubben vil rive hele verandaen og bygge opp en ny.

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet

Det er et såpass stort prosjekt at dersom vi skal komme i mål så må vi starte nå, og det var akkurat derfor jeg måtte ta en alvorsprat med gubben i dag.
Gubben hadde nemlig ikke tenkt å starte på arbeidet før til høsten, men den planen så jeg litt mørkt på.
For høst i Bergen betyr regn, og hvis gubben klager på regnet nå så vil han i hvert fall klage til høsten når han står ute i regnværet og river verandaen.

Så i dag begynte gubben med operasjon opprydding, han har nemlig et tonn med vedkubber som han må flytte. Først i dag skjønte vi hvor mye ved gubben har hamstret inn, for bare på verandaen hadde han 30 60 liters sekker. I tillegg har gubben et enda større lager nede ved garasjen, så at vi til slutt ender opp med over 100 sekker er jeg ikke i tvil om.

Mens gubben var opptatt på verandaen så hadde jeg og en liten gutt andre planer, vi hadde en monster oppgave. Han var nemlig heldig som fikk en gave fra Vibbedille for en stund siden, men hvor de skulle henge ble plutselig et problem. For monstrene var egentlig ment for å henge på kjøleskapet, men det ville ikke en liten gutt ha noe av. Men det var ikke før i dag at jeg fikk en forklaring av en liten gutt, og nå skjønner jeg hvorfor de må henge ute.

“Vi må jo skremme bort tyvene mamma” sa han i dag, og når han hang de opp de opp på muren rett utenfor soveromsvinduet mitt så skjønte jeg hvem han ville passe på.
Det er slike små handlinger som gjør at jeg blir rørt, og når en liten gutt snudde seg mot meg etter at han hadde hengt opp den siste kom tårene mine.
“Nå er du trygg mamma, nå kan ingen stjele deg fra meg”….

12 kommentarer

12 thoughts on “Monstrene har flyttet ut

  1. Han er vel noe av det herligste den lille gutten deres – klart at monstrene må henge der, for en omsorg ❤ Godt dere har litt ved ‘i hus’ 🙃 God videre helg til deg og dine 🥰

  2. Jeg smelter helt av den fine gutten din! <3 En sånn omtanke han har for mammaen sin. Så fint å være vitne til.<3

  3. Jeg får klump i halsen av en sånn fin og omtenksom liten gutt. For ham er du verdens beste mamma som selvfølgelig skal være trygg. Da er det viktig med monster som passer på💓

  4. Jeg får klump i halsen av en sånn fin og god liten gutt.For ham er du verdens beste mamma som selvfølgelig skal passes på av monster på muren.💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *