Min kjære datter…

Categories Blogg

Jeg må nesten klype meg i armen her jeg sitter, for det føles uvirkelig at jeg igjen kan sitte her og feire enda en bursdag sammen med deg.
For 19 år siden så du dagens lys for første gang, og jeg husker enda hvor nydelig du var når jordmoren la deg på mitt bryst. Et lite skrukkete ansikt kikket opp på meg med strålende øyne, igjen var himmelen så nær.

For en reise vi har hatt sammen, og nå sitter du her som en ung flott dame.
Prisen du fikk av fotball laget før jul sier mye om deg, prisen for årets person vant du. Du har alltid vært en omtenksom person, hele livet har du sett andre. Jeg tror ikke det er mange mødre som kan si at de aldri har hatt problemer med sitt barn, men det kan jeg. Gjennom 19 år har du aldri gitt meg hodebry, jeg kan ikke skylde mine grå hår på deg.

Når jeg tenker på hvordan jeg selv var i tenårene så er det et mirakel at jeg ikke fikk igjen, men istedenfor fikk jeg en nydelig pliktoppfyllende omsorgsfull jente. Tenk så heldig jeg er, i et samfunn hvor materielle goder tar mer og mer plass har jeg fått en jente som ser hva som er viktig i livet.

I 19 år har jeg fått fulgt deg min kjære datter, og en mer stolt mor skal du lete lenge etter. Vi har et spesielt bånd du og jeg, du leser meg som en åpen bok. Det er ikke en ting vi ikke kan snakke om, og det er takket være din åpenhet. Hver dag gjør du meg klokere som menneske, hver dag gir du meg så mye. Takk for at du er du min kjære datter, takk for at du aldri gir opp.

Den ståpåviljen din vil ta deg langt i livet, og jeg er helt sikker på at du kommer til å klare deg fint. De sier vi er så like vi to, men du er så mye mer. Livet sammen med deg har vært et eventyr, og mitt eneste håp er at vi enda får mange år sammen. I dag er det din dag og vi skal feire, igjen kjenner jeg på en takknemlighet så stor. Jeg er så uendelig glad i deg min kjære datter, hipp hurra for deg idag…

17 kommentarer

17 thoughts on “Min kjære datter…

  1. Min datter er nå over 30 år. Og jeg kan skrive under på at å ha et godt mor/datter forhold er uvurderlig.
    Jeg takker alle gode makter for at jeg fikk en datter. Jeg var da nesten 38 år og kunne glede meg over livet som småbarnsmamma.

  2. Gratulerer med bursdag i huset.<3 Ei flott ung dame den dattera di! Kos dere masse på dagen. <3

  3. Gratulerer med den flotte datteren din🎉💙 Du har helt garantert vært en god mor også 😊💫🌺

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *