“Du er et råskinn kjære”

Categories Blogg

Som dere sikkert vet så har jeg gruet meg til denne dagen lenge nå, jeg blir alltid et nervøst vrak hver gang det nærmer seg kontroll. Det var nok grunnen til at pulsen min var så rask når nevrologen målte blodtrykket mitt i dag, nevrologen var nemlig mitt første stopp.
Mitt første inntrykk av nevrologen min har endret seg de siste årene, eller kanskje vi ALS syke har endret hans syn. Kanskje det er en blanding, men nå er nevrologen som jeg før oppfattet som veldig negativ blitt mye mer positiv.

Det ble et godt møte i dag, og igjen ble jeg overrasket over hvordan han så på ting.
Jeg tror det er første gang jeg har hørt han si at det er mulig å ha et godt liv selv om man har ALS, og setningene som kom ut av munnen hans var som å høre mine egne.
Vi kom faktisk inn på vårt første møte, når jeg fikk diagnosen mens jeg var alene.
Og for første gang fikk jeg en beklagelse og en forklaring på hvorfor, og det gjorde meg utrolig godt.

Hos nevrologen viste alle prøver det samme som før, men før jeg klarte å slappe av så måtte jeg få svar på pusteprøvene.
Lungelegen tok som alltid imot meg med godt humør, og som alltid pratet vi om løst og fast. Gubben var snar med å si at vi hadde vunnet kampen mot kommunen, og en setning fikk latteren til å bre seg i rommet.
“Denne gangen køddet de med feil kjerring” utbrøt gubben, og lungelegen fulgte opp med å si “ja det kunne vi fortalt dem før de prøvde seg”.

Jeg har fått så mye skryt i dag av både legene og gubben, og det fineste var når nevrologen sa at jeg gjorde en fantastisk jobb med å fremstille livet med ALS.
Når jeg i tillegg fikk høre at pusteprøvene også var stabile så lettet jeg nærmest fra rullestolen, for en fantastisk dag det ble.

Jeg vet ikke hvem som strålte mest når vi kom ut av sykehuset, for gubben var like høyt oppi skyene.
Du e et råskinn kjære, hær snakke vi girlpower så det hold”. 
Etter tre timer på sykehuset kunne vi dra lykkelig hjem til bursdagsjenta, og nå sitter vi her lettet og lykkelig alle mann. Nå blir det dobbel feiring i kveld, idag feirer vi hvor fantastisk livet fortsatt er…

28 kommentarer

28 thoughts on ““Du er et råskinn kjære”

  1. Åååå, det må vel være den fineste “bursdagsgaven” dere alle kan få.🥰 Du er unik, ingen tvil om det. “Girlpower” i aller høyeste grad…💪👍❤

  2. Så flott å høre at det gikk fint i dag. Har tenkt på deg og vært spent på hvordan det gikk. Så dette var en god nyhet å få. Kos deg!<3

  3. Så bra ♥️nå kan du fortsette å nyte livet . Ja du er en skikkelig Girlpower ingen tvil om der.
    Gratulere så mye med datteren også.

  4. Da ble det to store hurra for to flotte, tøffe damer🎉🎈🎂 Håper dere nøt kvelden – og nå er det fredag, ukas beste dag❤😊 God helg til deg og dine!

  5. Har tenkt på deg i dag og var spent på å lese oppdateringen! Håper du har fått feiret i dag❤️ Synes du har et råskinn av en mann også, kan bare forestille meg hvordan det er for din kjære å gå i spenning sammen med deg som han elsker❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *