Lyst på et gavekort??

Categories Blogg

Reklame | Nydalen Bokstue

For en uker side reklamerte jeg for Nydalen Bokstue, et fantastisk nettsted som selger brukte bøker. Minstemann er veldig fornøyd med mor sitt valg av bøker, lesestunden med far er høydepunktet hver kveld.

Gudene skal vite at jeg savner den tiden, jeg vet ikke hvem som satte mest pris på disse kveldsstundene, meg eller barna. Det var først når jeg ble syk at jeg forsto hvor mye disse små stundene betyr, jeg skulle gitt mye for å oppleve de små minuttene igjen.

Nå har jeg vært så heldig å få gi en av dere denne muligheten, en lesestund alene eller sammen med dine kjære.
Nydalen Bokstue er så gavmilde at de gir bort et gavekort på hele 1000 kroner til en av mine lesere, og her er det mye å velge i mellom.

Kategoriene er mange, alt i fra antikviteter til romaner av alle slag.
Kvaliteten er det heller ingenting å si på, man kan ikke se at disse bøkene har vært brukt. Fra jeg bestilte gikk det bare fire dager før jeg fikk hentemelding, så dette var raskt levert.

Nå ønsker jeg bare svar på et spørsmål, svarer dere så er dere automatisk med i trekningen om et gavekort på 1000 kroner. Nå har dere sjansen til å øke boksamlingen deres, så her er det bare å hive seg med.

Spørsmål: Hva var tittelen på den siste boken dere leste?  Og hva handlet den om??

Dere har til og med torsdag til å svare, på fredag trekker jeg en heldig vinner….

20 kommentarer

20 thoughts on “Lyst på et gavekort??

  1. Så fin konkurranse🥰
    Den siste boken jeg leste var Stella Polaris av Myriam Bjerkli.
    Den handler om en ung mor som har en voldelig kjæreste.Barnet blir hentet av barnevernet i barnehagen. Den kvelden setter hun seg bak rattet og det ender med en kræsj.

    Kjæresten tar på seg skylden.
    Videre følger vi Stella og hva hun gjør for å få tilbake samvær med sin lille sønn.

    Dette var en sterk bok om kjærligheten en mor har til sitt barn.
    Og hva hun gjør for at han skal ha det bra. Den anbefales.

  2. “Medinas datter” av Tore Winter.
    En sterk historie om Medinas datter som vokser opp under tøffe forhold i Somalia.
    Boken ble utgitt privat, slik som du gjør ❣️ Den nå avdøde forfatteren var mange år i utenrikstjeneste, og bøkene (bok 1 var “Medina”) er basert på intervjuer av somaliske kvinner i alle aldre og over flere år. “Medinas datter” burde vært filmet.

    1. Den siste boken eg leste var no i helgen.
      Livet er ikkje over før da er over.

      Vivian Brosvik ❤️

  3. Engelen ved Apalstupet ❤️

    Den er egentlig en samling av 21 ulike legender og fortellinger med litt ulike tema, der fellesnevneren er formidling og ulike perspektiv rundt kunnskap, tro og tradisjon.

    Her finner man nydelige fortellinger fra både Leo Tolstoj, H.C. Andersen, Paulo Coelho og Alf Prøysen.

    Og mange flere ❤️

  4. Lucias siste reise 💜 som handler om kisten til Sankta Lucia som forsvinner fra Sicilia og sendes ut på en reise gjennom Europa. Mye fantasi men også mye fakta som er inspirert av virkelige hendelser.

  5. Det var en Brannmann Sam bok som vi leser/ ser i på Face -time, da mine to minste barnebarn bor på en annen kant av landet, og lek og boklesing skjer via face time. Bestefar er med som brannmann med lekehjelm på hodet🥰

  6. Den siste boken jeg leste var 304 dager av Simon Stranger. Den handler om en Afghanistanveteran, hans problemer etter tjenesten og hvordan han kom gjennom de. En tankevekkende og fin bok om krig, vennskap og familie. Den anbefales.

  7. Den siste boken jeg leste var «Å vanne blomster om kvelden» skrevet av en fransk forfatter Valerie Perrin. Romanen handler om Violette som er gravlundsvokter i en landsby i Bourgogne. Boka tar opp livets store og små spørsmål, og om å våge å ha tro på lykken. Fantastisk bok som fikk fram både tårer og latter.

  8. Den siste boken jeg leste var Skammens mødre. Den handler om unge jenter på 50 tallet som ble uønsket gravid. Flere følte seg tvunget til å adoptere bort barnet. Historien utspiller seg i Bergen og hvordan overklassen behandler disse jentene. Det er et slit for de som velger å beholde barnet og viser tydelig hvordan man behandlet enslige mødre den gang. Kan absolutt anbefales.

  9. Må du drikke i kveld, mamma?
    Skrevet av Nina A. Lea
    Handler om en alkoholisert mor med to barn.
    Mi eiga mor var alkoholiker og døde av skadene, så er veldig sterk lesning.

  10. Årbok 2020, utgitt av Frøya historielag 😊
    Den inneholder mange historiske fortellinger fra kommunen min, Frøya. Blant annet om Josefine Nordskag, Frøyas og Norges første kvinnelige lokomotivfører.

  11. Den siste boken jeg leste var the glass castle som handlet om en fattig amerikansk familie med eksentriske foreldre som søker bort fra det konvensjonelle og mot det frie og uansvarlige og utfordringene dette gir familiens 4 barn gjennom oppveksten.

  12. Der krepsene synger av Delia Owens. ANBEFALES!
    Handling: Ryktene om «Marsklandsjenta» har hjemsøkt Barkley Cove, en stille småby på kysten av North Carolina. Så da kjekke Chase Andrews blir funnet død høsten 1969, retter lokalbefolkningen øyeblikkelig mistanken mot Kya Clark, den forlatte jenta som bor alene i villmarken.

    Men Kya er ikke slik de tror. Hun er følsom og intelligent, og har overlevd i årevis alene ute i marsklandskapet hun har gjort til sitt hjem. Der har hun funnet vennskap hos måkene og lært om livet av sandens bevegelser. Men det kommer en tid da Kya lengter etter å elske og bli elsket. Da to gutter fra byen blir fengslet av hennes ville skjønnhet, åpner Kya seg for et nytt kapittel i livet, helt til det utenkelige skjer.

    Der krepsene synger er en ode til det naturlige liv, en hjerteskjærende oppvekstroman og en overraskende fortelling om et mulig drap. Owens minner oss om at vi alltid vil være formet av det barnet vi engang var, og at vi alle er offer for de vakre og voldsomme hemmelighetene naturen skjuler.

  13. Ting jeg har lært av Sophie Elise! Veldig fri og løssluppen bok, med ærlig tekst og et friskt pust.

  14. Den siste boka æ leste var Askepottmorderen av Mary Higgins Clark og Alafair Burke. Ei god krimbok der et tv program tar for sæ uløste drapssaker og forsøker å finne ny informasjon/løse saken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *