Livet med gubben blir aldri kjedelig…

Categories Blogg

Av en eller annen grunn sto gubben opp tidlig i dag, noe som var særdeles uvant for han å være. Spesielt med tanke på at min datter også sto tidlig opp idag, det pleier nemlig gubben og utnytte til det fulle.
Men klokken 10.00 kom han brasende inn på soverommet mitt, nå var det på høy tid at kjerringa også sto opp. Det viste seg at det ikke var uten grunn at gubben hadde stått opp tidlig, denne lørdagen skulle starte med en spa behandling.

Litt morgentåke stopper ikke solen…

Jeg tror jaggu gubben gleder seg til disse spa behandlingene av kjerringa, det er nemlig da han er mest ivrig.
I dag fikk jeg til og med dobbel spa behandling, både hår og kropp ble gnikket to ganger. Men det hadde sin pris, for når gubben oppdaget at shampo flaska var tom etter første runde grep han bare tak i en annen flaske, for i følge gubben er såpe såpe.
Hva han puttet oppi håret mitt aner jeg fremdeles ikke, men utifra skumbadet som oppsto skulle man tro det var zaloflaska han hadde brukt.

En liten gutt er plutselig blitt stor...

Men det var når min datter skulle gre håret mitt at vi virkelig begynte å lure, for alt håret hadde tvinnet seg til en hårball.
En eneste stor floke, vi begynte å lure på om det var limtuben han hadde brukt. Med ett kom jeg på den sparkeltuben som har stått på badet i et halvt år nå, jeg hadde et vagt minne om at jeg så den før jeg ble trillet inn i dusjen.
Likevel turte jeg ikke spørre en fornøyd finnmarking, men neste gang jeg skal på badet må jeg sjekke om den står der enda.

Det er da lov å prøve seg selv om man er liten😂

Min datter tok med seg lillebror på tur i formiddag, hun jogget mens lillebror syklet.
Så det ble en rolig formiddag på to foreldre idag, men både jeg og gubben trengte å summe oss etter en spa opplevelse.
På Nrk var det Paralympics, og idag var det fotball som sto på programmet.
Blindefotball faktisk, og det er det mest imponerende jeg har sett.
Verken jeg eller gubben skjønte hvordan de klarte det, dette var virkelig inspirerende og se på.

I dag kom jeg meg endelig ut, og håpet jeg hadde om solskinn ble også innfridd.
Noen stor utflukt ble det ikke, men en tur bort til naboen var mer enn godt nok for meg.
Det er ikke bestandig så mye som skal til, man trenger ikke reise så langt for å få nye opplevelser. Barna koste seg i naboen sin sandkasse, og vi voksne fikk en etterlengtet prat. Litt stueforandring var alt som skulle til for meg idag, noe mer enn det trenger jeg ikke. Dessuten er det jo fotball kamp i dag, Norge skal til pers igjen. Jeg kan ikke snakke for resten av familien, men jeg gleder meg ihvertfall…

6 kommentarer

6 thoughts on “Livet med gubben blir aldri kjedelig…

  1. He, he. Disse spa-behandlingene er gøy å lese om🤣 Virker som om det kan være viktig å sjekke hva slags flasker som står på badet til en hver tid😬 Kjenner til uttrykket «såpe er såpe». Er ikke så nøye for den mannlige siden i vår familie heller hva som brukes😂

  2. Huffda. Utrolig hva finnmarkingen din finner på. Det høres ikke godt ut med håret i en floke etter spabehandling. Spa skal jo være avslappende for skrott og hode. Håper at dere fant ut av floken etterpå.

    Blindefotball? Tror at jeg fikk med meg noen minutter av det (lyden) mens jeg jobbet. Tror at det er en lydkilde inni ballen, som gjør at spillerne kan finne den.

    1. Nå er håret mitt generelt vanskelig å gre ut etter dusj , så en finnmarking skal ikke få all skylden.

      Ja blindefotball var veldig fasinerende, ifølge reporteren raslet den hele tiden slik at spillerne skulle vite hvor den var, men like fullt var det imponerende.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *