Livet er en berg og dalbane…

Categories Blogg

I går hadde gubben bestemt seg, og som alltid når gubben har bestemt seg skulle ting gå fort unna. Nå har jeg vært syk i åtte år, og man skulle tro at gubben skjønt at ting tar tid når det gjelder meg. Men gubben er alltid seint ute, og i går var intet unntak. Man skulle nesten tro at gubben har en konkurranse med seg selv, og målet med konkurransen er å få meg opp fortest mulig.

Igjen kjente jeg hvordan kroppshårene mine stivnet av skrekk når de tunge skrittene til gubben nærmet seg, og når gubben smelte opp skyvedøren min skjønte jeg at nå var det bare å stålsette seg. Men i går tror jeg gubben hadde bestemt seg for å sette ny rekord i å ta meg opp, ja det gikk så fort unna at jeg tror gubben gikk for verdensrekorden.

Jeg var helt svimmel når gubben til slutt plasserte meg i rullestolen, det hele hadde gått så fort unna at det føltes ut som om jeg hadde ramlet av en berg og dalbane i fart! Gubben hadde nemlig hastverk med å komme seg ut døren i går, for denne helgen var det nemlig boligmesse på Sotra. Det var det som var målet denne søndagen, for nå skulle verandaen fullføres en gang for alle.

Vi har vært på jakt etter glassrekkverk til verandaen siden i fjor høst, men de pristilbudene vi har fått hittil har vært langt utenfor vårt budsjett. Vi har i det minste skjønt at vi må gjøre arbeidet selv, for ellers hadde summen blitt dobbelt så høy. Det fikk vi bekreftet på boligmessa i går, for der skulle de ha 1000 kroner løpemeteren for å gjøre arbeidet.

Vi fikk en fin stund på Sotra sammen med mine foreldre, og denne gangen gjorde vi faktisk en handel også. For vi kom over et firma fra Sogn som lagde villmarksmøbler, og da var det gjort for denne kjerringa. Jeg hadde så lyst til å kjøpe med meg alt de hadde utstilt, men så mye penger hadde jeg dessverre ikke til rådighet. Men det var da jeg så det, en liten benk og en blomsterpotte i tre jeg bare måtte ha.

For 1500 kr fikk jeg med begge deler, og det tilbudet klarte jeg ikke gå i fra. Så foruten om pristilbud på rekkverk så fikk hagen litt fornyelse også, og den lille benken passet perfekt nede i hagen med flaggstangen. Så i går var den hektiske starten med gubben verdt det, og nå gleder jeg meg bare til å begynne å pynte ute…

3 kommentarer

3 thoughts on “Livet er en berg og dalbane…

  1. Jula har glassverk gjerde som du lett kan sette opp selv.Vi har en nabo som har satt opp og det så flott ut.
    Benken din var flott og fargerik.
    Tror Biltema også har glass gjerde.Det ser ikke billig ut😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *