Litt magi må til…

Categories Blogg

Trøtt som en dupp våknet jeg av romstrering på badet, assistenten var kommet på jobb. Jeg kunne nesten ikke tro det! Jeg hadde ikke hørt at min mann og Isak sto opp, jeg må ha svimt av rett før klokken ringte. Heldigvis for min mann må jeg si, han slapp unna all irritasjonen som hadde bygd seg opp i løpet av natta, kanskje like greit at jeg sovnet🤣

Så dagen har vært rolig, jeg har ligget på lading i hele dag. Nå trenger vi litt ekstra magi, jeg og min kjære trenger å oppleve noe sammen. Nettopp magi er det jeg håper vi får ikveld, jeg håper Kurt Nilsen kan få en hardnakket gubbe i julestemning, det hadde vært magi det.

Litt før 12 kom min datter smilende inn døra her, nå var det nemlig juleferie. Halleluja, to uker fri, to uker med kos og moro, alle hjerter gleder seg. Jeg gleder meg mest av alle, gleder meg til deilige julemorgener sammen med mine kjære, sitte sammen og se julefilmer til langt utpå formiddagen. To uker med å bare være til, kjenne hvordan roen kommer snikende og legger seg rundt hjerte og sjel, det er jul for meg.

Imorgen begynner ferien for alle, og svigermor kommer også. Vi gleder oss alle, men kanskje spesielt en liten gutt som har ventet lenge på at bestemor skal komme. Det er nærmest blitt en tradisjon det også, hun har nå feiret jul med oss de siste årene, og det er like koselig hvert år.

Nå har min førstefødte hentet minstemann i barnehagen tre dager på rad, du kan tro han er fornøyd. Han ble derimot ikke like fornøyd når han hørte at vi skulle på konsert i kveld, “UTEN meg” spurte en fortvilet gutt med dirrende leppe.

Det er ikke alltid like lett for en liten gutt å forstå at mamma og pappa av og til trenger litt tid alene, han vil jo og på konsert. Da var det en trøst på såret at mormor og morfar skulle komme og passe han, det gleder han seg til. Men han måtte forsikre seg om at vi kom tilbake, det er tydelig at min sykdom har begynt å sette spor hos en liten gutt, og mammahjertet bristet litt når han spurte om vi kom hjem igjen.

Så nå skal datamaskinen legges bort, de siste timene før konserten skal tilbringes med Isak. Og tenk, imorgen tar han juleferie også….

PS : Det kommer referat fra konserten imorgen 🤗

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Litt magi må til…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *