Kræsj , bom , bang!!

Categories Blogg

Et helt skoskap ble til pinneved idag , et høyt brak fikk meg til å hoppe i stolen. Man skulle nesten tro gubben var hjemme , for da kan i det minste smellene som oppstår forklares. Men idag var det ikke gubben som hadde vært på ferde , en uheldig utsendt fra hjemmesykepleien var det som havnet midt oppi et bombenedslag idag. Det er nemlig litt kaotisk her for tiden , alle møblene fra gangen har blitt plassert i stuen. Vi trodde vi hadde laget stor nok pasasje i en full stue , men i dag gikk det galt.

Duggfriske påskeliljer

Snakk om å få en blåmandag på en tirsdag , alt som kunne gå galt for en stakkars pleier gikk galt i dag. Først tettet medisinen seg i slangen til PEGen , så måtte hun knuse ny medisin som hun ga meg , og så dultet hun borti et skoskap som ikke gikk bare LITT i stykker. Det var et øyeblikk der hvor jeg trodde liv hadde gått tapt , jeg har nemlig ikke hørt et så høyt smell siden gubben heiv et skap ned trappa i forbannelsen hete. Rød i toppen forlot hun åstedet , det var ikke mulig med noe gjennopplivning på dette offeret.

Jaja , shit happens , i morgen er forhåpentligvis alt glemt. Vi får bare håpe at hun gjorde unna uhellene her , og at dagen ble bra til slutt.
Jeg har hatt en relativ rolig dag , ja hvis du ser bort i fra starten vel og merke. Er dere fornøyd med skatteoppgjøret forresten?? Det er nemlig ikke jeg. Som alle andre tidligere år så ble det restskatt i år igjen , helt siden jeg fikk innvilget uføretrygd så har jeg fått skattesmeller hvert år. Det holder tydeligvis ikke at Nav innkrever penger når de har gjort feil i utregningen sin , nei her skal alle ha sin del av min lille “lønn”.

Men i år reagerte jeg på en ting , jeg trodde nemlig ikke at jeg måtte skatte av trygdebilen min? Det trodde ikke sosionomen min heller , enda godt jeg har fagfolk i ryggen som kan undersøke slike ting for meg. Men mest sannsynlig må jeg betale med et smil , det pleier å ende opp med det til slutt.

Idag kom jeg over nok et tilbud jeg ikke kunne motstå , men denne gangen var det ikke til meg. Som dere vet pleier jeg og overraske en liten gutt i ny og ne , men jeg har en regel om at det ikke skal koste så mye. Jeg strekker meg opp til hundre kroner , men aller helst foretrekker jeg rundt en femtilapp. En annen regel er at jeg ikke kjøper hva som helst , det som blir handlet skal også brukes. Lego er jo en sikker vinner , men det ble ikke den kategorien idag.

En liten gutt mistet nemlig helikopteret sitt for en stund siden , selv med fjernkontroll så fløy det avsted på egen hånd. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det før idag , et medlemstilbud tikket inn på mailen min. Så da var det bare å sende assistenten ut for å hente , og like etter ble en liten (og billig) drone pakket inn til en liten gutt.

Men idag viste det seg at en liten gutt også hadde med noe til mor , stolt kom han inn døren her. Han hadde nemlig fått med seg munnbind hjem til mor , barnehagen hadde tydeligvis fått så mange.
“Nå kan du være trygg mamma , for nå har du ditt eget munnbind”

Fjernkontrollen er dobbelt så stor som dronen

Han var så oppspilt over sin gave at han glemte sitt vanlige spørsmål , det kom ingen “har du noe til meg” med engang idag. Men det gikk ikke lang tid før det kom , og det gikk heller ikke lang tid før pakken var funnet. Det ble full jubel i stuen her , noe det alltid blir når han får en overraskelse. Jeg vet ikke hvem som ble mest glad for gaven , gubben eller sønnen. Gangen ble ihvertfall helt glemt av gubben , med sønnen i hælene for han på dør før jeg fikk sukk for meg. Så nå sitter jeg her og lurer på hvem jeg egentlig kjøpte gave til , men at den var populær er det ihvertfall ingen tvil om…

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Kræsj , bom , bang!!

  1. Så flotte påskeliljer! Mine har nok hatt det litt for godt hos meg med både varme og vann, for de er helt avblomstret inne i stua. Jeg må nok kjøpe meg noen nye nå som det er påske snart. Jeg er godt fornøyd med skatteoppgjøret, men så trekker jeg ekstra på hver lønning så jeg skal slippe en smell.

    1. Ja jeg tok sjansen på å sette påskeliljene ut , og foreløpig ser det ut som de trives 😊Godt å høre at skatteoppgjøret gikk din vei , jeg mistet kontrollen når jeg fikk uføretrygd💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *