Kan det ikke bare bli vår?

Categories Blogg

Jeg kjente det i helgen, kulden var på vei tilbake. Som om ikke det var nok så begynte det også å snø på lørdag. Jeg er så lei av vinteren nå, det virker ikke som om den har tenkt å gi seg med det første. Vi er litt like vinteren og jeg, vi klamrer oss fast til det siste. Ingen av oss nekter å gi oss før vi må, vi klorer oss fast så lenge vi kan.

Jeg gleder meg til verandaen er ferdig for da blir det enklere for meg å komme meg ut.
Jeg savner solveggen min, og når solen blir litt lengre utover dagen skal jeg sitte ute hver eneste dag. Men enn så lenge må jeg smøre meg med tålmodighet, og det er ikke akkurat min største styrke.

En ting er i hvert fall sikkert, dersom det blir fint vær hele uken så skal jeg hente en liten gutt på skolen en dag. Dessverre er formen min litt hanglende denne uken, jeg venter menstruasjonen om ikke så lenge. Heldigvis er det ikke så ille som forrige gang, men i natt ble jeg grepet av en skikkelig hetebølge. Nå vet jeg hvordan det føles å være i overgangsalderen, det var helt forferdelig.

Men til tross for en dårlig natt så er jeg i strålende humør, jeg fikk nemlig en god nyhet i dag.
Min datter har vært spent lenge nå, for nå skulle det avgjøres hvor de skulle avtjene resten av førstegangstjenesten. Min datter har alltid hatt lyst til å være i militærpolitiet, så hun tok det på første valg vel vitende om at det ville være vanskelig å komme inn.

Men jaggu fikk hun ønsket sitt oppfylt, og jeg kunne ikke vært mer stolt.
Alt klarer hun, hun står på og klager aldri. Nå skal hun være på Gardermoen i fire måneder til, deretter kan hun bli sendt over hele landet. Men den beste nyheten var at hun får fri i påsken, og det betyr at hun kan være med oss på påskeferie.

Jeg gleder meg så mye til påsken, for det er så lenge siden vi har vært på en skikkelig langtur.
Det beste er jeg får alle barna med på tur, og selvfølgelig mine foreldre som har vært så snill og arrangere turen. I år går turen til Loen, og dersom været blir bra så får vi nok en fantastisk påske. Jeg har en plan om å ta skyliften når jeg først er der, og det tror jeg blir en uforglemmelig opplevelse…

11 kommentarer

11 thoughts on “Kan det ikke bare bli vår?

  1. For meg høres det ut som om din datter har mye til felles med deg.Du er vel heller ikke den som gir opp lett .Gode egenskaper det. Vinter er heller ikke min beste årstid men nå går vi en flott tid i møte. Å ha noe å se frem til som du nå har er gull verdt🌞

    1. Ja vi er litt like, kanskje litt for like på enkelte områder. Jeg gleder meg veldig til påsken, og som du skriver så er det godt å ha noe å se frem til 😍

  2. Jeg må visst inn på kartet og sjekke hvor Loen er 😊
    Også er jeg SÅÅÅ glad for at gubben din har venner og naboer som stiller opp for dere ❤ Sånn skal det være! 👏👏👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *