“Ka i svarte e det som skjer??”

Categories Blogg

Noen ganger klarer jeg bare ikke la være , jeg må bare lage litt spenning i hverdagen.

For som dere vet lever jeg ikke akkurat et spenningsfylt liv , den eneste spenningen jeg har er gubben.

Selvfølgelig handler dette innlegget derfor om gubben , men denne gangen hadde flisa snudd.

For denne gangen var det JEG som hadde overtaket , ja i hvertfall en liten stund.

 

En plan begynte nemlig å forme seg i går formiddag , og som vanlig visste gubben ingenting.

Siden jeg hadde glemt at det var i går fjernkontrollen til TVen skulle innstalleres så måtte jo det utnyttes , en liten hevn ble pønsket ut.

For gudene skal vite at jeg ofte har sittet og irritert meg , gubben sitt eierskap over en fjernkontroll har jeg virkelig fått kjenne på.

Men i går skulle han få kjenne på den samme følelsen , aldri har jeg sett mer frem til at han skulle komme hjem fra jobb som i går.

 

Far og sønn kom som vanlig hjem i går ettermiddag , og i det de satte seg ned rundt middagsbordet gjorde jeg meg klar.

Jeg visste nemlig at en gubbe ville dumpe ned i stolen ved siden av meg etter middag , og da måtte min fjernkontroll være klar.

TVen sto på Tv3 når gubben dumpet ned ved siden av meg , og midt i den serien jeg satt og så på ble det som vanlig byttet kanal uten å spørre.

Tv2 ble valgt av gubben , nå var det tydeligvis hans tur til å se Tv.

 

Et lite blikk nede på en datamaskin var alt som skulle til , Tv2 ble til Tv3 på et blunk.

“Hæææ , så du det kjære?” utbrøt gubben , som et stort spørsmålstegn grep han fjernkontrollen på ny.

Tv2 ble igjen valgt , og denne gangen valgte jeg å vente litt før jeg gjorde noe.

Jeg hadde nemlig store problemer med å holde meg alvorlig , jeg trengte et minutt for å summe meg.

 

Gubben la seg godt til rette i skinnstolen , et lite sukk ved siden av meg var klarsignalet jeg trengte.

Igjen var det bare et blikk som skulle til , og igjen adlød TVen min kommando.

“Ka i svarte e det som foregår hær , no har TVen klikka fullstendig!!”

Som vanlig stirret gubben på meg med et hjelpeløst blikk , klødde seg litt i hodet og grep etter fjernkontrollen igjen.

 

Men denne gangen slo gubben av TVen , en restart var tydeligvis nødvendig.

Gubben utnyttet en svart Tv skjerm til å hente seg noe å drikke , og hva tror du jeg gjorde når han var på kjøkkenet??

Ja selvfølgelig slo jeg på TVen , og like etter kunne harkelyder høres fra kjøkkenet.

Med cola i halsen kom han løpende inn i min lille stue , øynene hans holdt på å poppe ut av skallen når han oppdaget at han tydeligvis hadde hørt riktig.

 

“Slo den sæ virkelig på av sæ sjøl , har han gammel Erik komt på besøk no?”

Tv2 ble litt nervøst satt på , med fjernkontrollen fortsatt pekende mot TVen sto han nå på tå og ventet.

Men ingenting skjedde , TVen fungerte plutselig som normalt.

“Det må ha vært no tull med nettet” utbrøt gubben mens han gikk for å hente cola glasset han hadde glemt på kjøkkenet.

 

Men han hadde ikke kommet langt før TVen gjorde en ny magisk handling , denne gangen ble lyden skrudd opp på full guffe.

“Ka i svarte fa#n??” Som en tornado kom gubben inn igjen i stua.

Plutselig bråstoppet han , og med et olmt blikk stirret han på meg.

Etter en halv time med tull gikk det et lys opp for gubben , det var verken spøkelser eller internettet som var problemet.

 

“DUUUU!”ropte gubben mens han kom i mot meg , med et rykk rev han datamaskinen i fra meg.

Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å holde meg så lenge , men nå kunne jeg endelig slippe alt løst.

Mens jeg lo så jeg nesten ikke fikk puste så var gubben rasende , ingen skulle rundlure han uten at det fikk konsekvenser.

Men selv om jeg måtte sitte uten en datamaskin resten av kvelden så var denne kjerringa strålende fornøyd , gubben ble rundlurt lenge før 1 april….

12 kommentarer

12 thoughts on ““Ka i svarte e det som skjer??”

  1. Oj, oj, oj, skjønner at du hadde det gøy 🤩😅 Du holdt deg lenge før det ble oppdaget, herlig 🤣😂😅🤩❣️Ler her😅😂🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *