Jeg liker det ikke…

Categories Blogg

Selv om det er knappe to måneder siden sist så var det i går tid for kontroll, og denne gangen var jeg ekstra spent. Målingene har vært så ustabile den siste tiden, i hvert fall når det gjelder blodgassen. På forrige kontroll var blodgassen litt forhøyet, og selv om det foreløpig ikke er noen krise så liker jeg det ikke.

Det rare er at målingene som ble tatt her hjemme var helt fine , det ga meg håp om at prøven jeg tok på sykehuset var feil. Men så heldig var jeg ikke, i går ble det bekreftet at blodgassen var forhøyet. Hver gang jeg får ustabile prøvesvar kjenner jeg panikken griper tak i meg, jeg har vært stabil så lenge nå at jeg har tatt det litt for gitt.

Eller at jeg har tatt det for gitt blir litt feil å si, for jeg er så takknemlig for alle de årene jeg har fått sammen med mine kjære. Jeg vet hvor fort ting kan snu med denne sykdommen, jeg vet hvor lite det er som skal til. En liten infeksjon kan være slutten for meg, og det er det siste jeg vil.

Håpet er at min fantastisk lungelege klarer å få ned blodgassen min, så nå krysser jeg fingrene for at justeringene hans virker. Men selv om blodgassen var litt ruskete så var det en positiv ting med kontrollen i går, og den kom under veiingen. Jeg hadde faktisk gått opp et kilo, så det viser at de tiltakene vi har gjort fungerer.

I dag skjønte jeg ingenting når gubben kom hjem fra jobb, uten et ord stormet han rett forbi meg og inn på soverommet mitt. I senga mi ble han liggende i ynke seg, han hadde vondt i magen. Det er ikke ofte gubben klager over vondter, så når han først går ned for telling så vet jeg at han vondt. Plutselig ble mine bagateller ikke verdt å bruke tid på.

Jeg er så avhengig av min mann, så når han blir syk er det krise her. Jeg bare håper det er noe som går fort over, for vi har egentlig planer i morgen. Men det viktigste for meg er at han kommer seg igjen, og at han ikke har noe smittsomt. På tirsdag er det siste skoledag for en liten gutt, og det siste vi trenger nå er sykdom…

En nydelig solnedgang fikk vi også på fergeturen hjem igjen…
6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg liker det ikke…

  1. Nå har ikke jeg den ringeste anelse om hva blodgass er for noe, men håper da for guds skyld det ikke er noe som ikke kan fikses.. Ei heller kan jeg vel skryte på meg noen nevneverdig snøring på hva en kilo vektoppgang innebærer i denne settingen, så håpet er jo da at en kg. på plussiden veier tyngre enn blodgassen på minussiden..(?)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *