Jeg lever…

Categories Blogg

For en drømmehelg, det er dette livet handler om.
Tilbringe tid sammen med de som betyr mest, de som alltid er der selv om livet går dritt i blant. En lang vinterdvale går nå mot slutten, og denne helgen har jeg virkelig skimtet en ny vår i horisonten. Når vi i går satte kursen mot mitt barndomsparadis kjente jeg tårene komme, alle minner kom flommende over meg.

å

På dette stedet har jeg tråkket siden jeg var i barnesko, og nå er det mine barn som går på de samme stiene som jeg engang gikk på.
På mange måter føltes det ut som at en epoke er over, når jeg satt der med bålpannen var det nesten så jeg fikk et lite glimt av fremtiden. En fremtid som jeg aldri får ta del av, livet her og nå ble igjen så viktig.

Lyden av barnelatter ga ekko mellom høye fjell, duften av halvsvidde pølser vekket minnene til liv. Omringet av nesten hele familien ble dagen perfekt, og med grilling av både pølser og marshmallows var idyllen til å ta og føle på.
Med ett var det som om jeg var blitt levende igjen, jeg kunne nærmest kjenne hvordan det spiret inni meg.

En fergetur i en vakker solnedgang ble en perfekt avslutning på en god helg, og igjen kjente jeg på takknemligheten. Lyden av små dønninger ombord fergen var beroligende, og i et lite øyeblikk var det som om jeg ble i ett med et endeløst blått hav.
Det var da jeg lukket øynene, lente meg tilbake og nøt stillheten. Tid og sted forsvant, og igjen takket jeg høyere makter for at jeg fortsatt lever…

10 kommentarer

10 thoughts on “Jeg lever…

  1. Høres ut som du har hatt drømme helgen. Det er deg vel unt. Man lever lenge på sånne opplevelser 💖🌞

  2. Så flott at du har fått kvalitetstid sammen med dine kjære nå i helga.<3 Kan tenke meg at det var ei skikkelig vitamininnsprøyting. 🙂
    Den skinnfellen du har over deg var skikkelig fin. Me like! <3

  3. Kjære deg, så nydelig at du har hatt en herlig helg sammen med dine kjære.
    Det må være en skikkelig god følelse. Kjenne på sansene og føle samhørigheten.
    Håper du får flere slike gode opplevelser fremover.
    God klem fra Jorunn ❤️

  4. Det er noe spesielt å komme hjem til der egne barneføtter har løpt, og latteren har sittet løst. Minnene…. og jeg blir så rørt over det du skriver her – og så glad fordi du får oppleve dette sammen med dine <3 Det er så viktig det dere gjør sammen <3 Skaper dagen og fremtiden og minnene sammen <3 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *