Jeg fikk tilbake troen på meg selv…

Categories Blogg

Hver dag kjemper jeg meg opp, tar på meg et smil selv om jeg egentlig har lyst til å gråte. En ny dag betyr en ny motbakke, i det jeg tror jeg har nådd toppen dukker det opp en ny. Hver dag ser jeg på barna mine, og hver dag føler jeg på det.
Hvor mye de har mistet de siste seks årene, og hvor mye jeg skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake.

En liten gutt ser på meg og smiler, og alt jeg klarer å tenke på er hvor mye han har blitt frarøvet. Men han vet ikke om noe annet, for han er det helt naturlig med en syk mamma. Mens jeg sitter og tenker på alt jeg ikke kan gi han tenker ikke han over det, alt som betyr noe for han er at mamma sitter i stolen hjemme når han kommer fra skolen.

Det viktigste for han er at mamma er der, og i går skjønte jeg for første gang at det faktisk er godt nok. Jeg har vært så opptatt av mitt eget tap at jeg ikke har sett det, min egen sorg har gjort meg blind. For det er bare jeg som gråter over alt han aldri har fått, en liten gutt går ikke rundt å syns synd på seg selv.
Han er fornøyd bare han får oppmerksomhet, og med en mamma som hver dag sitter i en stol får han nettopp det.

For er det en ting jeg nå kan gi han så er det tid, der jeg før hadde hundrevis av baller i luften kan jeg nå være hundre prosent tilstede. En liten gutt ser bare de tingene jeg fortsatt kan gjøre, og for han er det mer enn godt nok.
I går hadde en liten gutt en venn på besøk, og det var da jeg skjønte hvor mye det lille jeg fortsatt kan gjøre betyr for en liten gutt. For en samtale mellom to seksåringer fylte meg med en varme, gjennom to små barn fikk jeg tilbake en stor del av meg som jeg trodde jeg hadde mistet for godt.

De ga meg tilbake troen på meg selv, troen på meg selv som mor.
Tenk at en rullestol og en datamaskin kan bety så mye, men det gjør det for en liten gutt.
“Mamma kan styre TVen med datamaskinen, det er så kult” fortalte min lille gutt til sin nye venn. “Og hun kan kjøre rullestolen med meg på” fortsatte han.
Selvfølgelig måtte jeg demonstrere begge tingene for en storøyd kamerat, en liten stue ble fylt med barnelatter.

Men det som rørte meg aller mest var når kameraten ble hentet, en samtale i gangen fikk tårene til å komme.
“Din mamma er kjempekul” hørte jeg kameraten si, og det var da det kom fra min lille gutt, en setning som gjorde mammahjertet helt igjen,  “Ja hun er verdens beste mamma”….

36 kommentarer

36 thoughts on “Jeg fikk tilbake troen på meg selv…

  1. Gode ord fra en god gutt. Fint at du kunne høre samtalen. Jeg skjønner at ordene gjorde inntrykk på deg.

  2. Jeg er sikker på at du for ham er verdens beste mamma.💖 Å ha en tilstedeværende mamma er det beste han kan ha. Ut fra din situasjon gjør du ditt aller beste og jeg kan garantere at ingen av dine barn ville byttet deg ut.Bare å ta til seg de gode ordene fra 6 åringen 😊

    1. Tusen takk kjære deg , noe av det tyngste med denne sykdommen har vært å føle meg utilstrekkelig som mor. Derfor var det så godt å høre de ordene igår, og vite at det jeg gjør er bra nok💖

  3. Tusen takk til deg for flott innlegg i BT. Du gir tro til flere! 😊❤ Kos deg med lillegutt.

  4. Så fantastisk Tårene triller og jeg skulle ønske vi alle lærte oss å se på verden som de guttene. Du er nok verdens beste mamma som har en gutt som tenker slik. ❤️❤️🌹🌹

  5. Herlighet, så eg grein av denne teksten <3 Eg kan berre prøve å forstå ein liten brøkdel av det du må føle, og det er jammen tøft!!
    Denne lille gutten har all verdens grunn til å være stolt av mamma si <3
    Ønsker deg massevis av gode stunder med dine fine små!

    1. Tusen takk kjære deg, de ordene fra en liten barnemunn betydde alt for meg 💜
      For er det et område jeg virkelig har følt meg utilstrekkelig på så er det som mor, men nå vet jeg at det lille jeg fortsatt kan gjøre er nok for mine barn 💖

  6. Her sitter jeg og leser og tårene triller. Du må være så stolt av både deg selv og gutten din. Tenk at han er så heldig å ha deg hjemme hver dag når han kommer hjem. En mamma som viste til kameraten hans hva hun kunne gjøre med datamaskinen sin. Helt fantastisk. Denne historien lærte meg noe om takknemlighet. Du er den beste mammaen for gutten din, ingen tvil om det. Denne historien rørte meg, og kommer ikke til å glemme den ❤️

    1. Tusen takk Marie, ordene dine rører meg💖Den dagen gjorde noe med meg som mor, ordene til to små gutter gjorde meg hel igjen💜Jeg er så stolt over familien min og meg selv, for den reisen vi har hatt har ikke vært enkel💖

  7. Dette var så nydelig å lese. Disse kloke barna vet virkelig å åpne øynene våre ❤
    Din sønn er så heldig som har en mamma som har 100% fokus på ham, istedenfor alt dette andre som gjør at vi altfor ofte sier orden ” bare vent litt, mamma skal bare”
    Ordene dine gjorde noe med meg, og jeg har nå skrudd av jobbtlf for dagen og er klar for å være sammen med barna resten av ettermiddagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *