Jeg elsker livet!!

Categories Blogg

Livet er fantastisk! For på tross av alle utfordringer jeg har i hverdagen, på tross av all motgang jeg har opplevd hittil i livet, så elsker jeg fortsatt livet! Faktisk så har jeg mer livslyst nå enn når jeg var frisk, for nå er alle sanser skjerpet og jeg får mer ut av hver enkelt opplevelse. Hver dag gjør jeg nye oppdagelser, det kan være små ting som at blomstene får nye knopper, eller at solen lyser opp havet på en måte som jeg ikke har sett før. Små ting som jeg som frisk ikke ville ha lagt merke til.

Jeg føler meg heldig som får erfare livet på en annerledes måte enn tidligere. For før dreide livet seg i hovedsak av å gå på jobb, trening, familie og fritidsaktiviteter. En hektisk hverdag med lite tid til overs, ja av og til ble det så travelt at man glemte nesten å puste. Sånn er det sikkert for de fleste av dere, lite tid til å stoppe opp for å lukte på blomstene.

Men det er på de travleste dagene det er ekstra viktig å stoppe opp, viktig at ikke stresset tar overhånd, da er det ekstra viktig å trekke pusten, eller gjøre som meg, lukte på blomstene. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke var flink til å stoppe opp, men de få gangene jeg gjorde det, da oppdaget jeg gleden med livet, det var i de små øyeblikkene jeg fikk de største lykke følelsene.

Det finnes ikke en deiligere følelse enn når du opplever at hele kroppen slipper taket, og alt du føler er en indre ro. Alle bekymringer fordufter, og i et lite øyeblikk der er du fri fra egne tanker og virkelig tilstede i nuet.  Er det lenge siden du hadde denne følelsen? Nå går vi heldigvis inn i en fin tid, det er ferietid og man får virkelig tid til å være tilstede for seg selv og for andre.

Etter at jeg ble syk ser jeg viktigheten av å ta vare på seg selv, men også viktigheten med å være tilstede. For det er når du gjør dette, at de små øyeblikkene fylt med glede dukker opp. Det er rett og slett blitt for enkelt å legge seg på sofaen med mobilen i hånda, mens barna ligger på hvert sitt soverom og surfer på nettet.

Vi må bli flinkere til å bruke mer tid på oss selv og hverandre i hverdagen. Tenk på alt det fine vi går glipp av når vi sitter med nesa ned i telefonen. Nei kom dere ut, ta med dere barna og gå dere en tur. For det er da de gode samtalene kommer, det er da de små øyeblikkene fylt med glede dukker opp, det er når dere er virkelig tilstede at magien oppstår…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *