“Er det sommer nå mamma”?

Categories Blogg

Idag er jeg fryktelig spent på hvordan det kommer til å gå. For idag skal min sønn prøve seg alene i sommerjobben. Det ble ikke helt som han hadde sett for seg, men han gir ikke opp av den grunn, og det gjør meg fryktelig stolt. Egentlig var planen å stå stand med andre ungdommer inne i byen. Der skulle de drive markedsføring av ulike produkter og tjenester. Men de fikk i siste liten et oppdrag fra Hafslund, så nå skal de gå fra dør til dør og selge strøm.

Han var fryktelig skeptisk på hvordan dette kom til å gå, men samtidig så han på dette som en gyllen mulighet til å utfordre seg selv. “Klarer jeg dette mamma, så klarer jeg alt”! Jeg kunne ikke vært mer enig, og mammahjertet mitt sprekker snart av stolthet. Herlighet for en jobb, jeg hadde aldri klart å gå fra dør til dør i syv timer, ta imot sure kommentarer og få kjeft fordi du forstyrrer middagen, guri malla hvor mange ufine mennesker det er der ute.

Dette må være en fryktelig utakknemmelig jobb og ha. Jeg vet ihvertfall at neste gang det kommer selgere på min dør, så skal jeg ta imot de med respekt og mitt største smil. Så til dere som bor i Arna, ta imot disse fantastiske ungdommene med godt humør, det er det minste de fortjener etter å ha trasket rundt i dette drittværet.

Isak er også begynt å mase om ferie, han syns tydeligvis han har jobbet nok i barnehagen, “nå vil jeg også ha ferie mamma” 🤣Selvfølgelig skulle det bare mangle at han også snart fikk fri, og det er bare dager igjen til ferien starter for han også. For neste uke starter ferien, og da må jeg være klar. For min mann starter ikke på ferie før uken etter, så det innebærer at jeg og assistentene må underholde Isak i en uke alene, da nytter det ikke å ligge og dra seg utover formiddagen.

Nei da blir det andre boller, her må det planlegges diverse aktiviteter, jeg skal ihvertfall finne på noe gøy sammen med han. Herlighet hvor fort tiden går, nå nærmer det seg tid for avreise også,bare uker igjen til vi setter nesen sørover. Jeg gleder meg til å reise på tur sammen med mine kjære, denne ferien tror jeg blir fin.

Det ser ikke ut som jeg kommer meg ut i dag heller. I det ene øyeblikket skinner solen, men i det neste bøtter det ned igjen. Jeg håper virkelig været bedrer seg litt til neste uke, ellers blir det fryktelig lange dager med en liten energibunt av en tass. Men jeg lever i håpet , ihvertfall nå som Isak kom hjem med solen…

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on ““Er det sommer nå mamma”?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *