I dag fikk gubben trim…

Categories Blogg

Stolt som en hane kom gubben inn i stuen i dag, for i dag hadde gubben virkelig trimmet. Vi har snakket om det lenge nå, og egentlig var planen å få det gjort før 17 Mai. Men som alltid var gubben ute i seneste laget, dessuten var jo temperaturen i det varmeste laget. Som utflyttet finnmarking tåler ikke gubben varme, alt over 15 grader får gubben til å gå ned for telling.

Derfor passet det bra med litt overskyet vær nå, for nå kunne gubben få gjort noe.
I dag var det hagen som sto for tur, gresset skulle nå klippes for første gang i år.
Dessverre har ikke vi blitt priviligert med en flat hage, vår hage består av bratte skråninger som går både opp og ned. Ja ihvertfall hvis du spør gubben, kjerringa og gubben har litt forskjellige syn på hva bratt er. Truslene om å sprenge hele hagen med dynamitt dukker opp hvert eneste år, spesielt etter det var han som måtte ta over gressklippingen.

Jeg har heldigvis klart å hindre han i å legge ut dynamitt kubber til nå, men hva som skjer etter jeg er borte tør jeg ikke tenke på.
Gubben tok mer enn nok av hagen den gangen vi måtte gjøre inngangspartiet rullestolvennlig, heldigvis har vi fjell under gressplenen vår som hindret han i å ta mer. Men i følge gubben burde alt ha blitt sprengt bort, noe jeg virkelig får høre de gangene gressklipperen blir funnet frem.

Kystvakten kom på besøk denne helgen også…

Og i dag var intet unntak, selv med stengte dører kunne jeg høre glosene helt inn her, selv den høye gressklipper duren klarte ikke overdøve de høye finnmarksglosene.
Selv nøt jeg synet av en svett finnmarking ute i hagen, endelig var vi inne i den årstiden hvor gubben får mest trim. Akkurat det fikk jeg bevis på i dag, en runde med gressklipperen hadde tydeligvis utført mirakler.
“Nå har du fått en ny mann kjære, æ har gått ned ti kilo minst på disse timene”.

Nå sitter jeg her og venter på kveldens store høydepunkt, for i dag skal to store norske navn møtes i duell på fotball banen. Barcelona skal møte Lyon i mesterligaen, og det gleder jeg meg til. Ada Hegeberg mot Caroline Graham Hansen, det blir ikke stort bedre enn det. Så nå skal vi bare nyte kvelden sammen, og kjenner jeg gubben rett så legger han fort på seg de kiloene han påstår han har mistet i dag. For på bordet står to fulle skåler, heldigvis er det bare 14 dager til neste gang gressplenen må klippes…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *