Hvor ble uken av?

Categories Blogg

Jeg la meg i går med en rar følelse, en følelse av at jeg hadde gått glipp av hele uken.
Mandag og fredag er de eneste dagene jeg har fått med meg, dagene i mellom forsvant når jeg blunket.
Dette er et sikkert tegn på at uken min har vært døll kjedelig, så kjedelig at jeg ikke har fått med meg alle ukedagene. Denne uken er et bevis på at jeg trenger å komme meg ut mer, jeg trenger noe mer i livet mitt.
Hva det er har jeg ikke funnet ut av enda, men noe må jeg gjøre før jeg kjeder meg i hjel.

Rettigheter : tegninger.no

Heldigvis er det fredag idag, i tillegg er det meldt bra vær.
Ikke at det så sånn ut når jeg sto opp i dag, for som igår lå det et tykt skydekke på himmelen. Men så lenge det ikke regner bør vi vel være fornøyd, selv om jeg kunne trengt litt sol denne helgen.
Mine foreldre dro til Skei i dag, de ville komme seg litt bort.
Vi fikk tilbudet om å være med, men siden gubben vurderer å reise bort neste helg så må vi prioritere den helgen.

Tenk å være så heldig og ha en egen postkasse på rommet sitt...

Han er nemlig invitert til Narvik for å feire en brullypsdag, så nå jobber vi med å få dette til.
Det er nemlig mye som skal klaffe for at gubben kan reise, og som vanlig er han sent ute med planleggingen. For det første trenger vi assistenter hele helgen, noe som ikke er så veldig lett når man i utgangspunktet har litt for lav bemanning. Og når gubben sjekket flybilletter i går kveld tydet alle glosene på at et nytt problem hadde dukket opp, for det viste seg at flybillettene var en “smule” dyrere enn han hadde sett for seg.

Er det noe oppi her mon tro?

“Det e jo ran på høylys dag” gaulte gubben fra sofaen, og når jeg gikk inn for å se skjønte jeg hvorfor han var så opprørt.
Det ble tydelig at denne pandemien har fått prisene til å doble seg, for dette var nesten ikke til å tro.
Norwegian var det eneste flyselskapet som opererte med normale priser, men der fikk vi bare opp ugunstige tider i den laveste prisklassen.

Godteri feen kom idag også…

Men jeg tror og håper vi får dette til, for er det en som fortjener en frihelg så er det gubben. Vi har godt av å være litt borte fra hverandre, ikke minst har vi begge godt av å se at ting fungerer uten at min mann trenger å være tilstede hele tiden.
Så nå skal vi bruke helgen på å få alle biter på plass før neste helg, og kanskje det blir en aldri så liten utflukt også??

God helg 😊

 

14 kommentarer

14 thoughts on “Hvor ble uken av?

  1. Kjære vene, i et par måneder har det vært 349 kr hver vei med fly uansett i landet, og da kunne en bestille flere år fram i tid. Jeg kjøpte billetter til meg og snuppen til og fra Harstad og Bergen og en tur alene til Harstad. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere billetter. Desverre ble prisene satt opp igjen for noen få dager siden. Lykke til med organisering og god helg 😜👍🏾

  2. Har ikke reist den strekningen med SAS siden jeg var 8 år eller noe, fra Oslo til Harstad Narvik er dyreste innenlandsruter, og slik er det nok fra Bergen til Harstad Narvik på lik linje. Må tenke pris og da er alltid Norwegian billigst. Jeg bruker slå til på 6-700 kr hver vei, så derfor angret jeg på at jeg ikke hamstret flere billetter. Skal en tur til Bergen igjen en dag, helt klart. Bare litt mindre restriksjoner først takk. 5000 kroner for å dra t/r Narvik er uhørt. Til Narvik skulle vært gratis, så kunne man betalt noen kroner for å komme seg derfra 😜

    1. Enda verre var det når vi bodde i Finnmark, jeg måtte spare i et år for å få råd til å reise hjem til Bergen på ferie. Husker spesielt når vi måtte reise til Bergen i en begravelse, da måtte jeg punge ut med 16000 for meg og min sønn.

        1. Du fortjener en pris ikveld, det er nemlig ikke lett å få gubben min til å gapskratte. Men det klarte du idag, kommentaren om Narvik falt virkelig i smak hos en finnmarking😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *