Hva skjedde???

Categories Blogg

Jeg husket ingenting når jeg våknet idag , ja det var nesten så jeg lurte på hvor jeg var. Det siste jeg husker var at jeg lå i senga igår kveld og var begynt på et nytt innlegg , men etter det er det svart. Det er akkurat som om jeg har et hulrom i hukommelsen , en følelse som ga meg frysninger på ryggen. Jeg har nemlig fast prosedyre hver eneste kveld , og det siste jeg gjør før jeg lukker øynene er å pause dataskjermen og få nattevakten til å ta på meg bipap masken. Ingenting var gjort , og jeg som er så nøye med begge deler. Ihvertfall å låse dataskjermen , og det er av en grunn. Jeg må nemlig gjøre det for å hindre at øyestyringen løper løpsk , for den reagerer på den minste ting.

Så jeg skjønte ingenting når jeg så at det var nettopp det som hadde skjedd , jeg har ihvertfall fått svar på at jeg sover med øynene halvveis oppe. Men helt alvorlig , noe sånt har aldri skjedd meg før. Det var faktisk skremmende , det føltes som om noen hadde slått meg i svime. Ja eller gitt meg noe jeg ikke skulle ha , og det første som slo meg var vival medisinen som lå uåpnet i medisineska.

Kan det hende at hjemmesykepleien har misforstått , har de trodd at medisinen skal gies fast? Jeg har ihvertfall fått et mysterium å bryne meg på , jeg tror jeg må sette en detektiv på saken. Jeg kunne ha trengt Miss Marple eller Poirot , men jeg får vel klare meg med en hårløs gubbe.

Så for meg ble det en forvirret start på denne onsdagen , en start som har satt sitt preg på dagen. Jeg føler jeg ikke har fått gjort noenting idag , timene har fløyet avgårde uten at jeg har hengt med. Men en ting klarte jeg ihvertfall å organisere , en ting som var på høy tid å få gjort. Det var igjen tid for hårklipp på en liten gutt , og heldigvis fikk vi gjort det idag. Nå hadde håret fått vokse ukontrollert altfor lenge , så det var godt å få det unnagjort idag.

Men noe bilde klarte jeg ikke å lure til meg , en liten gutt var nemlig altfor opptatt. Askeladden er blitt den store helten , og nå tror jeg vi har sett den filmen hundre ganger snart. Den ble også satt på idag , det var et krav fra en liten gutt dersom vi skulle få klippe. Han lever seg sånn inn i de filmene at du vil nesten ikke tro det , og da må selvfølgelig mamma også være med på eventyret.

Dermed ble jeg utnevnt til konge , konge over hele verdens skatter. En liten gutt utnevnte seg selv til ridder , og alle riddere har jo skjold fremfor ansiktet. En “hals” ble løsningen , med den fremfor ansiktet kunne han bekjempe alle slags vesen. En konge var trygg , og det samme var skattekammeret. Ja det vil si helt til en lyd kunne høres ved min side , en lyd som vitnet om at en ridder hadde kjempet hardt.

Det har vært en rar onsdag på mange måter , på en måte føler jeg at jeg har hoppet over en dag. Nå gjenstår det bare å se om mysteriet blir oppløst , eller om jeg får blackout i kveld også. En ting er ihvertfall sikkert , uken har gått fort. Litt for fort etter min smak , for følelsen av å “miste” en dag ligger og gnager inni meg…

3 kommentarer

3 thoughts on “Hva skjedde???

  1. Det høres jo veldig rart ut. Det der må du finne ut Vivian, og dele det med oss. 🤔🔎
    Det tar på når fantasien til en liten gutt tar overhånd, men tenk så koselig å få være med på…🥰

    1. Ja det var veldig rart Ina , har ikke opplevd noe sånt tidligere. I tillegg har jeg fått beskjed om at nattevakten hadde prøvd å vekke meg , noe som høres svært merkelig ut. Jeg våkner nemlig av den minste lyd , slik har jeg alltid vært. Men nå er gubben på saken , så vi får se om han kan løse mysteriet.
      Alltid kjekt å bli med en liten gutt inn i hans verden , der er ingenting umulig 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *