Høsten er tilbake…

Categories Blogg

Det var først idag jeg virkelig la merke til det, høsten er nå kommet tilbake.
Trærne skifter farge mer og mer for hver dag som går, og gresset har begynt å miste sin grønnfarge.
Regnet har også vendt tilbake, så idag var det virkelig høsstemning her i Bergen.
Jeg håper virkelig ikke det blir en regnfull høst i år, håpet er at solen snart vender tilbake. Aller helst ville jeg hatt fint vær denne helgen, for nå er det bestemt at gubben drar på fredag.

Derfor hadde det vært fint med litt solskinn i helgen, slik at vi som er hjemme kan finne på noe.
Men det ser ikke lovende ut, for i følge værmeldingen er det meldt regn hele uken.
Uansett skal vi nok få til en koselig helg, du vet når katten er borte danser musene på bordet. Tro meg når jeg sier at mor i huset har tenkt å utnytte denne frihelgen til det fulle, og jeg tror barna ser frem til å få mor for seg selv litt.

Idag har jeg ikke gjort så mye egentlig, ikke at det er så mye å gjøre på når været er som det er. Men i helgen har jeg planer om å komme meg ut av huset litt, jeg vil gjerne ut på en aldri så liten shoppingrunde.
Jeg har nemlig tenkt å se om jeg finner en ny farge til både stue og gang, jeg er så innmari lei av alt det hvite rundt meg.
Foreløpig skal jeg bare ut og få litt inspirasjon, men jeg tenker nok at jeg skal invistere i ett par småting for å få litt forandring i to stuer.

Helt siden vi flyttet inn her for ti år siden har vi ikke hatt noen gardiner i stuen, vi har rett og slett ikke hatt behov for det.
Mye på grunn av den fine utsikten, og litt fordi det er så innmari vanskelig å finne gardiner i riktig lengde.
Men når jeg var inne på lenetarnes sin blogg ble jeg grepet av inspirasjon, for den dama vet hvordan hun skal innrede et rom.
Det var da jeg begynte å få sansen for gardiner igjen, så nå tror jeg at jeg må se om jeg finner noen fine.

Så det har jeg tenkt å bruke helgen min på, jeg kan jo håpe på at gubben er så bakfull når han kommer hjem igjen at han ikke merker noe med det første.
Ikke at det skal så mye til akkurat, en finnmarking trenger bare en sterk drink for å gå ned for telling.
Som dere sikkert skjønner så er det ikke ofte vi er på flaska, det sterkeste vi drikker i helgene er Cola. Så nå gjenstår det å se om han kommer seg på flyet hjem på søndag, det er nemlig ikke hver dag gubben er på fest…

PS : Ikveld er det fotball igjen, så HEIA NORGE!!

3 kommentarer

3 thoughts on “Høsten er tilbake…

  1. Så fantastisk hyggelig at jeg kan inspirere DEG litt, det betyr mye ♥️ Det er skikkelig koselig med gardiner, spesielt fremover nå. Gleder meg til å se hva du finner på hjemme hos deg 😊😊 Ha en god natt og rakk for fine ord 🙏🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *