Hipp hipp hurra

Categories Blogg

Ja her har det gått i ett siden jeg slo opp øynene , en liten gutt vekket meg grytidlig idag. Med hendene i været sto han med sengekanten , og demonstrerte med hele kroppen at han hadde vokst en hel meter i natt.  Jeg må innrømme at jeg fikk tårer i øynene av og se på han , han var så fin der han sto med penskjorta på. Idag var det ingen problem å få en liten gutt i barnehagen , de vet nemlig å gjøre stas på alle bursdagsbarn.

Helt siden han begynte i barnehagen har vi hvert år fått en konge hjem , en krone for hver bursdag er blitt omhyggelig tatt vare på. Det er like spennende hvert år og se hva kronen blir dekorert med , og i år var det lynet mcquenn som prydet en femårings krone. En liten konge strålte når han kom inn døren her , enda en kongekrone er nå plassert med resten av kolleksjonen.

I år blir det ingen barnebursdag , vi tar rett og slett ikke sjansen. Men litt feiring måtte vi jo få til , så derfor inviterte vi nabobarna på en aldri så liten feiring i dag. Det er ikke så mye som skal til for å glede en liten gutt , og han var strålende fornøyd selv med bare to barn på besøk. Men som alltid når det er bursdag er det gavene som er det viktigste , og heldigvis traff vi blink i år også.

En fiskestang og en Ninja drakt ble nøye pakket inn i går , men idag ble papiret revet av før jeg fikk sukk for meg. Begge gavene gjorde et bursdagsbarn overlykkelig , selv om jeg har en mistanke om at en Ninja drakt var nok favoritten. Selv jeg fikk lyst på en sånn drakt , den var mye kulere enn jeg hadde forestilt meg. Så med en Ninja i hus kunne bursdagen begynne , og selv om de bare har vært tre barn her så har de likevel laget liv.

Dette har virkelig vært en god dag , og den beste gaven er og se en liten gutt så glad.  Så til tross for korona tid så har vi fått det til , bursdagsbarnet var strålende fornøyd når han gikk til sengs ikveld. Men det er ikke over enda , for til helgen er det på an igjen. Da blir det familieselskap med nye gjester , og er en liten gutt riktig heldig så vanker det kanskje en gave eller to da også.

Bli med dansen er alltid populær

Jeg er ihvertfall klar for senga i dag , denne dagen har vært virkelig travel. Med både bursdagsfeiring og oppstart på Nordås har dagen flydd avgårde , og tro du meg , akkurat det kjenner jeg på kroppen. Men det var så koselig og komme tilbake på Nordås , det er som å komme hjem til en gammel og god venn. En etter en ønsket de meg velkommen , det var så hyggelig å treffe gamle kjente igjen. I fem år nå har jeg hatt opphold på Nordås ved jevne mellomrom , og da er det ikke rart at det er godt å komme tilbake.

Men vet du hva det beste er med Nordås? Jo det er den gode selvfølelsen de gir meg. For der er det ikke fokus på hva du ikke kan lenger , der er fokuset på hva du fortsatt kan gjøre. Og det er viktig med denne sykdommen , positive tilbakemeldinger betyr alt når du lider av denne sykdommen. Så idag har jeg for første gang på lenge fått føle på en stolthet , en stolthet over alt jeg fortsatt klarer. Seteløft og ståfunksjon fungerer like bra enda , så det blir fokuset videre. Så ikveld legger jeg meg med en godfølelse , dette oppholdet skal gjøre meg godt…

4 kommentarer

4 thoughts on “Hipp hipp hurra

  1. For en nydelig beskrivelse av folka der🥰de er nok veldig glad over å se dæ også!

    Måtte det bli en opplevelse pg en nytelse for dæ🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *