Gubben tok til fornuft…

Categories Blogg

I går skjønte jeg hvor mye flaks jeg har hatt denne helgen, for på fredag kom gubben svindårlig hjem fra jobb. Jeg var faktisk på vei til å avlyse lørdagens planer når jeg så hvor dårlig han var, men gubben ba meg vente. Lørdag morgen var han helt fin igjen, og jeg så hvor glad gubben var for at smertene hadde gått over.

Men i går så jeg det på han, smertene hadde kommet tilbake. I hele går var gubben utslått, og det var da jeg fikk en mistanke om hva det var som feilte gubben. Symptomene han hadde minnet veldig om nyre eller gallestein, så i hele går maste jeg på han. Han måtte komme seg til legen, jo før jo bedre. Etter en smertefull natt tok han endelig til fornuft i morges, etter å ha levert en liten gutt på skolen dro han rett på legevakten.

Der kom han inn med en gang, og der bekreftet legen at det mest sannsynlig var en gallestein. Gubben krisemaksimerer hver gang han blir syk, litt vondt og han er døden nær. Jeg kan ikke annet enn å le, for det siste døgnet har gubben selvdiagnostisert seg med alle dødelige sykdommer som finnes.

Det er ikke ofte gubben er syk, men når han først blir syk så er han nærmere døden enn kjerringa. Heldigvis klarte legen og berolige han i dag, og da gikk han rett på jobb. Jeg har vært sammen med gubben i 16 år nå, og i løpet av de årene har han ikke tatt ut en eneste sykedag. Ja i det minste ikke for seg selv, de eneste gangene han har tatt seg fri er hvis det har skjedd noe med meg.

En ting er i hvert fall sikkert, livet med gubben blir aldri kjedelig. Den ene dagen er han døden nær og neste dag er han frisk som en fisk. Nå får vi bare håpe gallesteinen forsvinner og at gubben slipper operasjon, for dersom det skjer så tror jeg gubben stryker med av frykt før han havner på operasjonsbordet…

5 kommentarer

5 thoughts on “Gubben tok til fornuft…

  1. Off! Kan skrive under på at gallestein er virkelig smertefullt! ALL sympati til gubben din 🙂 Hvis det kommer til å måtte fjerne blære er det easy fix når det er normal fjerning. Amira fjernet sin en lørdag morgen og tok seg ca 1 uke fri, men det gikk kjapt og fint – Bedre et enn tilbakevendene anfall for det blir man sliten av. Et godt tips: Styr unna tunge middager så klarer han nok å holde det i sjakk. Masse god bedring til han

    Klem Vibbedille 🙂

    1. Ingenting er enkelt når det kommer til gubben, det kommer du til å forstå når mitt neste innlegg blir lagt ut. Men ja det er enkel operasjon, likevel håper jeg han slipper det 😅

  2. Det er noe med måten du forteller på, hehe.. god bedring til gubben. Sånn gallesteingreie vil ikke jeg ha. Bank i bordet og klem til dere 🥰🐰

  3. God bedring til mannen din.
    Da jeg gikk på radiografhøgskolen lærte vi at de minste steinene var de som skapte mest smerte (Både nyre- og gallestein) men det er og de som lettest “går over ” ute operasjon.
    Vi får håpe mannen din er heldig og slipper det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *