Gratulerer med dagen

Categories Blogg

I dag skal vi hylles, i dag er det vår dag.
Vi er mange og vi er sterke, og vi har alle et felles mål.
Holde våre små trygge for alle farer, gi de styrke til å stå opp for seg selv.
Alt vi ønsker er at våre små skal være lykkelig og friske, alt vi ønsker oss er at våre små skal ha det bra.

Jeg er så heldig som har fått fire friske barn, fire flotte barn som er livet mitt.
De er alle mine livreddende engler, de har gitt meg styrke til å holde ut når mørket har blitt altoppslukende. Jeg føler jeg har løpt motbakkeløp gjennom hele livet, det har blitt mange mørke stunder. Men i små øyner har jeg funnet styrke, i små øyne har jeg funnet håp.

I dag er jeg bare takknemlig for at jeg fortsatt kan følge mine barn, og for at jeg har fått fulgt de så langt som jeg har gjort. Jeg var bare 16 år når jeg ble gravid for første gang, og fordommene var mange. Men jeg var fast bestemt på at dette skulle jeg klare, og i dag er jeg glad for at jeg sto på mitt den gangen.

Denne søndagen har gitt meg så mange gleder, og den største fikk jeg allerede i formiddag. En liten gutt skulle nemlig delta på sin første turnering i dag, med taekwondo drakta på var det en spent liten gutt som for ut døren i dag. Jeg ble sittende igjen med en klump i halsen over at jeg ikke kunne være med, lokalet de trener i er dessverre ikke rullestolvennlig.

Men klumpen i halsen forsvant fort når en liten gutt kom hjem igjen, stoltheten i øynene hans når han kom løpende inn i stuen fikk gledestårene mine til å komme. Med gullmedaljen rundt halsen sto han stolt fremfor meg, og i det øyeblikket følte jeg meg som verdens stolteste mor.
Jeg er så takknemlig for alle øyeblikk jeg får oppleve som mor, og i dag fikk jeg enda et uforglemmelig øyeblikk.

Det er bare det man ønsker seg som mor, se sine barn få mestringsfølelse gjennom livet er det som varmer mest. Belønningene som vi mødre får er så ufattelig store, og de får vi hver gang våre barn er lykkelig. Det er alt som betyr noe for oss mødre, at våre barn finner sin egen vei å gå og opplever mestring underveis. Så i dag vil jeg bare gratulere alle mødre der ute, vi har alle fått livets største gave…

11 kommentarer

11 thoughts on “Gratulerer med dagen

  1. Gratulerer med morsdagen og gratulerer til gutten din.♥️
    De to guttebarnebarna mine driver også med taekewondo og har mye glede av det.
    Ha en fortsatt fin dag 🥰

  2. Det er slike øyeblikk vi som mødre gjemmer i hjertene våre.❤️
    Gratulerer så mye med Morsdagen!🎉🎁🎂
    Du er definitivt den tøffeste mammaen i hele verden!🥰🤩💪🏻

  3. Gratulerer til den flinke guten din og gratulerer med morsdagen. Ein fin kveld til deg og dine. 🌺
    Klem 😘

  4. Mamma på hjul er den tøffeste mammaen av alle 💕 En omsorgsfull tøffing sønnen din også ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *