Godt nyttår 🌟

Categories Blogg

Tenk at jeg enda gang skal få oppleve en nyttårsfeiring, og det er først nå at jeg kan si at fjorårets ønske har gått i oppfyllelse. For i motsetning til mange andre som lager seg nyttårsforsetter så har jeg kun et ønske hvert eneste år, et ønske om at jeg fortsatt skal holde meg stabil. Det er det eneste jeg kan håpe på, og de siste årene har jeg vært heldig.

De siste to årene har jeg ikke vært innlagt på sykehus en eneste gang, de få infeksjonene jeg har hatt har vært bagateller i forhold til det som jeg har hatt tidligere. Det er jeg veldig takknemlig for, for det er et mareritt for meg å ligge på sykehus. Jeg husker enda min siste innleggelse, på et rom ble jeg plassert uten mulighet til å ringe på for å få hjelp. Så jeg er takknemlig for hvert år jeg slipper innleggelser, det er bedre for meg å være hjemme når jeg er dårlig.

Det har vært nok et begivenhetsrikt år, og som alltid har det blitt mange overraskelser. Jeg har mye å være takknemlig for her jeg sitter, men det jeg er mest takknemlig for er at jeg fortsatt er her. Jeg kjenner på kroppen at jeg har hatt denne sykdommen i åtte år, men til tross for alle utfordringer som denne sykdommen fører med seg så kan jeg enda si at jeg har et godt liv.

Så lenge de små gledene finner meg har jeg ingenting å klage over, det er de små tingene i hverdagen som gir meg styrke til å fortsette denne kampen. Familien min står for mange av de lyspunktene, og spesielt barna mine. De er hovedgrunnen til at jeg fortsatt er her, for uansett hvor mørke tanker jeg får så får de meg alltid på bedre tanker.

Jeg er heldig til tross for diagnosen min, jeg har en fantastisk mann og noen fantastiske barn som bidrar til at livet blir godt å leve. Jeg har flotte assistenter som gjør alt de kan for at jeg skal ha det best mulig, og takket være dem kan jeg leve livet som jeg vil. Men det er ikke alle som er like heldig som meg, hver dag dør det mennesker i ensomhet rundt om i denne verdenen.

Jeg har også dere, mine trofaste lesere som alltid følger med. Det er takket være dere at jeg fortsatt har en stemme, ja det er takket være dere at jeg fortsatt har en meningsfull hverdag. Jeg angrer ikke en dag på at jeg startet denne bloggen, for dere lesere har reddet meg mang en gang. Jeg har stått i mange kamper opp i gjennom disse årene, men takket være dere har jeg kommet meg gjennom alle sammen.

Livet kan være hardt og ubarmhjertig for oss alle, og i disse dager føler mange av oss at verden er i ferd med å gå av hengslene. Det er krig og elendighet over store deler av verdenen, og her hjemme må si slite med skyhøye renter, høye strømregningene og stive matpriser. Mange er livredde for å forlate sitt eget hus, for på nyhetene hører man daglig om knivstikking og skyteepisoder.

Det er mange som sliter i dag, og skillet mellom fattig og rik har aldri vært større. Det er når jeg sitter her i min varme stue med mat på bordet og regningene betalt at tankene mine går til de som ikke er like heldig, og det er da samvittigheten begynner å gnage. For jeg som mange andre bør tenke oss to ganger om før vi kjøper noe nytt, i stedet for å ødsle bort penger på ting vi egentlig ikke trenger kan vi heller dele med de som virkelig trenger det.

Det er mitt lille nyttårsforsett i det kommende året, i stedet for å kjøpe ting jeg egentlig ikke trenger skal jeg heller donere de kronene til noen som virkelig trenger det. Jeg har ikke mye men det jeg har er mer enn nok, vi har alt vi trenger. Så når vi sitter her på tampen av året har jeg kun et budskap, se dine medmenneske og hjelp til der du kan.

Alt som nå gjenstår er å ønske dere alle et riktig godt nyttår, måtte det nye året bringe dere god helse og mange gleder. Når vi våkner i morgen ligger det 365 blanke ark fremfor oss som vi kan fylle med hva som helst, en ny start for oss alle. Så bruk dem vel og ikke dvel over fortiden, det er livet her og nå som gjelder…

Riktig godt nyttår 🌟🌟🌟

Fotograf : Trond Reistad
15 kommentarer

15 thoughts on “Godt nyttår 🌟

  1. Pga. skuddår får vi en ekstra dag dette året 😊 366 ubrukte dager! 🤗
    Ønsker deg og dine et best mulig år 2024! ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *