God påske 🐣

Categories Blogg

Man skulle kanskje tro at palmesøndagen var en rolig dag, men ikke i dette huset.
Normalt sett bruker jeg å ligge i senga til langt på dag i helgene, og spesielt på søndager. Jeg vil gjerne kjenne på helgefølelsen jeg også, og det jeg liker best med helgene er å kunne ligge i senga og slumre så lenge jeg vil.
Det bøter opp for å bli vekket klokken 09.00 hver eneste dag, medisin må jeg ha uansett hvilken dag det er i uken.

Men denne søndagen ble litt uvanlig, for jeg og min eldste sønn hadde planer.
Det var nemlig tid for Formel 1 løp igjen, ulempen var at løpet var i Australia.
Så selv om løpet var planlagt til klokken 15.00 i Australia så hjalp ikke det oss, for vi befant oss på andre siden av jordkloden. Dersom vi ville få med oss løpet så var det bare å komme seg opp, klokken 07.00 gikk startskuddet.

Egentlig hadde jeg ingen planer om å stå opp i det hele tatt, for det innebar at gubben måtte vekkes. Så når min sønn kom hjem for to uker siden og fortalte at løpet begynte klokken 07.00 ga vi begge opp, dette løpet måtte vi se hver for oss.
Ingen av oss ville vekke gubben, vi visste nemlig at det ville være som å gå inn i et Bjørnehi på vinteren.

Men tidligere i uken kom det opp rundt middagsbordet, og det var da jeg forsto at gubben ikke hadde vært helt ærlig. Han har nemlig nektet for at han liker Formel 1, men når han frivillig meldte seg til å ta meg opp skjønte jeg at han også hadde blitt bitt av basillen. Aldri i livet om han hadde meldt seg frivillig hvis han ikke hadde noe interesse for sporten, han overrasker stadig.

Dermed var det gjort, i år startet palmesøndagen “litt” tidligere enn normalt.
Klokken 07.00 var fire av seks familiemedlemmer våken, det tror jeg aldri har skjedd før. Jeg elsker slike dager, sitte sammen med familien og bare nyte tiden sammen.
Det er livet for meg, det er i slike stunder jeg virkelig føler meg hel.
Men det som gir meg størst glede er tid sammen med ungdommene i huset, det er nemlig ikke like lett å få til i hverdagen. Da er det ekstra godt når man finner en felles interesse, og der føler jeg meg veldig heldig.

Det er nemlig ingen selvfølge at man har så mye til felles lenger når ungdommene vokser til, ei heller at de vil tilbringe tid sammen med sin mor.
Og det er akkurat på det punktet jeg føler meg ekstremt heldig, jeg har en felles interesse med alle tre. Akkurat det gir meg mye glede, og jeg prøver å dyrke den gleden så ofte som jeg kan.

Nå ser jeg frem til et fjell opphold sammen med hele familien, på Storefjell vil jeg nok få noen uforglemmelige dager sammen med mine kjære. Akkurat det ønsker jeg for alle dere også, måtte dere få noen uforglemmelige dager sammen med deres kjære.
Så idag vil jeg bare ønske dere alle en riktig god påske, jeg håper den blir fylt med mye solskinn og glede…

Rettigheter: tegninger.no
27 kommentarer

27 thoughts on “God påske 🐣

  1. Høres ut som en flott måte å feire påske. Kos deg masse med alle dine. Ha en riktig god påske 🐥🐤🐭

  2. Ja, det er så riktig. Det er ikke alltid like lett å finne felles interesser når ungdommen vokser til, så det er bare å nyte de stundene når man kan. Det blir sikkert godt å kunne reise bort noen dager i påska og nyte dagene sammen. Endelig er det mulig å reise i påska! Dit man vil og med hvor mange man vil. Riktig God Påske til dere!🐥😊

  3. Ønsker deg og dine det aller beste for påsken Vivian ❤ Har litt utfordringer med å lese og kommentere, men du og dine er hele tida i mine tanker. Alt godt og håper dere får koset dere masse i dagene som står for døra 😊❤

  4. Kos dere masse det blir bra😁😁 komme til dekka bord det må.bare nytes
    GOD påske🐣🐣🐣🐥🐥🐥
    🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *