For en start på dagen…

Categories Blogg

Jeg merket det med engang jeg våknet, det var helt stille i huset. Far og sønn hadde forlatt huset like før klokken 07.00, og det var en mer opplagt gutt som sto opp i dag. Jeg kunne høre hvordan han sang der ute på badet, den samme sangen som har gått på repeat under hele bilturen i helgen. Storesøster må ta på seg skylden for akkurat det, for det var nemlig hun som spilte den av for en liten gutt. Vestlandet har blitt en liten gutt sin nye favorittsang, og det var den sangen som vekket meg i dag. Jeg måtte smile litt for meg selv der jeg lå, heller den sangen enn en irsk drikkevise som han har sunget på de siste månedene.

Det siste vi gjorde før vi dro fra Bygland i helgen var å flytte hestene på nytt beite, veldig kjekt at min datter fikk være med på det…

Jeg ble liggende våken en stund etter de hadde gått, og det var da jeg merket det. En stillhet hadde vendt tilbake,  nå var det virkelig hverdag igjen. Min datter reiste også på ferie i går, og det merkes godt. Jeg har virkelig satt pris på å ha henne hjemme på formiddagene, det beste med ferien er at jeg får selskap hjemme. Men i år fylte hun 18, og med billappen unnagjort så var planen for sommeren klar. Hun ville på biltur med en venninne, og sammen la de litt av en plan.

Besseggen, bilde lånt fra Google

Fjelltopper var målet med turen, i en hel uke skulle de kjøre rundt for å klatre opp fjell. Det siste hun sa før hun dro var at hun skulle ønske jeg var frisk, for dette hadde vært midt i blinken for meg og henne. Jeg må innrømme at jeg ble litt misunnelig når jeg hørte hvilke fjell de hadde pekt seg ut, Galdhøpiggen, Trolltunga og Besseggen var bare noen av fjellene de hadde plukket ut. Så de siste ukene har vi laget lister og kjøpt inn utstyr, og igår dro hun til faren sin for å hente bilen hun har fått låne i sommer.

Så jeg sto opp til et helt stille hus idag, ingen hjemme bortsett fra meg. Litt godt var det nå, og den første tanken som slo meg var at nå kunne jeg arbeide i fred og ro. Lite ante jeg hva som ventet meg når jeg slo på datamaskinen, gratulasjonsmeldinger på både Facebook og bloggen gjorde meg lettere forvirret. Hva var det de pratet om egentlig? Lå jeg på toppen av en bloggliste? Min første tanke var at noen måtte ha sett feil, men når jeg gikk inn for å se selv holdt jeg på å ramle ut av stolen.

Min aller første 1 plassering på topplisten, ikke nok med at jeg flydde til himmelsk i helgen, nå hadde jeg også flydd til topps på listen også. Men det rare var at selv om det var gøy så ga det meg ikke så mye som jeg hadde trodd det skulle gjøre, etter helgens opplevelse så var dette ingenting i forhold. Misforstå meg rett, jeg ble selvfølgelig glad men jeg vet at det finnes viktigere ting i livet enn å ligge på toppen av blogglisten. Da vil jeg heller ha fantastiske opplevelser som jeg kan dele med dere, leve mens jeg kan er det viktigste for meg.

Likevel kommer jeg aldri til å glemme denne dagen, det var nemlig litt kult å se Mammapåhjul helt på topp i dag. Jeg tror gubben var mer entusiastisk enn meg, for han hadde tydeligvis også sjekket listen på jobb i dag. Helt i hundre ringte han meg klokken 12, og lurte på hvordan toppbloggeren hans hadde det😅

Min bror kom også uventet innom idag, og han kom ikke alene. Tantungene mine var også med, det er like koselig hver gang de kommer. De kom tydeligvis på riktig tidspunkt, for like etter kom far og sønn hjem også. Jeg skjønte ingenting når en liten gutt plutselig sto fremfor meg, hadde ikke jeg nettopp pratet med gubben på telefonen? Tre timer hadde flydd avsted, plutselig var det ettermiddag.

Nå sitter jeg bare å venter på at dagens fotballkamp skal begynne, men det er morgendagens kamp jeg gleder meg mest til. Det ble en uforglemmelig tirsdag i dag, en toppliste plassering kommer jeg alltid til å huske. Livet gir meg stadig nye opplevelser, livet er virkelig herlig for tiden…

6 thoughts on “For en start på dagen…

1. Ja, enig med Lise-Lotte🤗Det var fantastiske nyheter, og som forventet. Helt riktig, ikke det viktigste i livet, men så gøy da Vivian og velfortjent!😄😄Alle gleder seg med deg😘🥰Må si at du inspirerer! Takk for at jeg får ta del i livet ditt. Selv om jeg sjelden kommenterer. Du er utrolig god på å skrive og formidle👌Digger deg!😘

2. Og jeg forventer at du blir på toppen der, der du hører hjemme👍😄🥰Gleder meg til fortsettelsen!☺️Og god tur til datteren din😊😊Stas med lappen og kunne kjøre dit man ønsker☺️Selv har jeg ikke lappen, men en kompis og jeg kjører til Nord-Troms neste uke🤗Vi skal sove i telt og fiske, jeg orker ikke fiske 15t i strekk som jeg ser for meg han gjør, så jeg skal fikse storytell og bla lese bloggen din😄